Tjingeling

 Den 12/3 för 4 år sen föddes världens vackraste Prinsessa !
Vi har haft kalas i tre omgångar, o nu på Lördag har vi planerat det sista .
Mira har fått så mycket fint o hon är hel nöjd.
 
Tänk 4 år .. Gud så tiden går fort !
Längtar faktiskt tillbaka när hon var så här liten :
Men det är också skönt att ha en 4 åring med stor vilja :)
Tänkte skriva upp saker som Mira kan men jag kan säga utan att skryta att Mira kan det mesta.
Hon var väldigt tidig med att tala så det har hon inga problem med.
Skriva sitt namn har hon kunat länge. Mira har stort intresse för bokstäver o skriver lite hur som helst :)
Nu när hon fick en klocka så försöker hon att lära sig den .
De hon tycker är roligt nu eller ha tyckt väldigt länge är bollsport,musik i alla former o pyssel.
Sen måste jag väl skriva surfplattan också :)
Men jag tror att Mira kan så mycket är för att hon har en storebror,o när vi sitter med hans läxor så vill hon gärna vara med :)
 
Vi har ju haft Mira lite isolerat ett tag nu men i Lördags så kom grannpojkarna o ville ha med henne ut.
O det var så sött, de är lika gamla men de var så snälla med Mira.
Hon är ju väldigt feg för allt, på gott o ont.
Men de hjälpte henne med allt som hon inte vågade :)
Är väldigt glad att vi bor som vi gör, finns kompisar över allt till barnen.
 
.............................................................................................................................................................
I Torsdags höjde vi Melkers medicin till 20 mg o det börjar att verka lite :)
 
På Onsdag ska jag börja jobba igen så nu hoppas jag att alla baskilusker försvinner från oss.
 
 
Idag så ska jag o Mira åka iväg o shoppa på marieberg o ikea. blir en heldag för oss flickor :)
...........................................................................................................................................................
 
Har fått lite kommentarer till min Mail som jag ska svara på :
 
1, Jag skriver min blogg för att det är roligt att titta tillbaka. Sen när jag tycker allt är jobbigt med Melker eller Mira så är det skönt att skriva det här så man slipper prata om det för ibland kan det vara jobbigt !
 
2, Melker har lite mer problem än ADHD men vill inte skriva ut allt här för det är känsliga saker, folk i våran närhet vet allt i alla fall.
 
...............................................................................................................................................................
 
Vi har bott ca 3 1/2 år i detta hus o nu ska jag ändra lite möbler.
Min man tycker väl inte att det är lika roligt som jag gör :)
Ska köpa nytt köksbord , som man kan gör jätte stort :)
Sen i allrummet så ska vi ta bort matsalsbordet o köpa ett litet bord med fyra små fötöljer, som en spel hörna.
Sen ska det bli ny säng till mig o mannen, kommer att lägga ut pengar på den så man inte får ont i ryggen !
Skulle behöva ny soffa också men det väntar vi nog med, för det är inge roligt att köpa ny för X antal tusen om katterna sätter klorna i.
O ett måste är väl att sätta tapeter i allrummet, vi målade bara vitt när vi flyttade in.
Men vi ska ha vita tapeter med något svagt mönster på.
 
Skulle vilja göra om köket också o badrummen men tyvärr så finns det inte pengar eller tid för det just nu.
Idag ska jag budget renovera tvättstugan i alla fall :)
Ska fixa mig ett album på stylingroom snart :)
Kommer att lägga upp bilder på de nya sakerna sen :)
 
 

Ne nu ska vi gör iordning oss !
 
Ha det gott alla.
 
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0