Mira

Ja vad ska man skriva ???
Min Älskade skatt ligger på sjukhuset :(
 
Det började på Söndagen att Mira var lite hängig o på Måndagen fick hon feber, Melker var också sjuk o hängig.
På Onsdagen blev Melker bättre men inte Mira, hon hade fått en förfärlig hosta så det blev ett besök på vårdcentralen.
Läkaren trodde hon hade falsk krupp sen fick hon dricka ett luftvidgande medicin där o vi skulle fortsätta med hostmedicinen vi hade hemma.
Men på Torsdagen var Mira helt borta orkade inget, o självklart hade Melker en sprut tid på Bvc vi var tvugna att gå på vid 14.
Så 13,15 tvingade jag på henne kläderna hämtade Melker på skolan o sedan åkte till Bvc.
Melker är skit rädd för sprutor o han får ofta utbrott när vi ska iväg.
Så jag sätter Mira på en stol inne på Bvc o tvångshåller Melker medans läkaren kan ge sprutan, tittar till Mira o då sover hon igen.....
Hon har inte ätit sen i Måndags o bara fått i sig lite vatten, jag har mest burit runt henne för när hon vaknar till o jag inte är där så skriker hon.
Så vid halv fyra besämmer jag mig för att ringa 1177 o då tyckte de vi skulle åka in till akuten.
Efter ha lämnat Melker hos min bror Robbin så åkte vi in. kom in vid 16,30.
Sen fick vi vänta en liten stund.
Väl inne så låg tempen på 40,5 o hon var väldigt medtagen.
Fick träffa en super duktig läkare som lyssnade sedan trodde han att hon kanske hade svalt något konstig som hade fastnat för hon hade väldigt lågt syrevärden.
Så efter lite syrgas o inhalationer o massor av provtagningar så blev inte syreupptagningen bättre.
Då blev vi inlagda på avd 26.
Mattias åkte hem då för att avlösa Robbin.
 Mira o jag fick ett rum, sedan 24,00 så gick vi iväg o gjorde lungröntgen.
Hon fick en grima med syrgas i o apparaten bara tjöt hela tiden för hon fick inte tillräckligt med syre så de satt in mer o mer o mer så det lätt som en storm i hennes näsa. sedan fick hon mask över huvudet o då blev det lite bättre.
Inhalerade olika saker varje timme på natten. Hade feber så hon fick medicin för det.
Kl 04,00 så fick vi veta att inget satt fast i halsen men röntgen visade lite konstigt på lungorna så någon virus är det.
06.00 mer provtagningar o en äcklig näsprovtagning. Proverna visade inget men näsprovet får svar om några dagar.
Febern hade gått ner men har inte fått i sig vatten eller mat o inte kissat på 1 dygn.
Natten var hemsk hon var helt borta o när hon vaknade till så satt on sig upp o bara drog i alla slangar sedan somnade hon igen :(
Vid 8 så var hon bättre vi försökte gå lite, o hon orkade en liten bit såg ut som när hon precis hade lärt sig att gå.
vid 10 så kom svärmor o då fick Miravisa hur dukig hon var fick dropp o sedan var det inhalationer. fick feber igen fick medicin.
O denna personal som jobbar där GUD så duktiga de är.
Allt Mira tycker om fick hon in på rummet för de ville att hon skulle äta, ex glass,chips,godis mm :)
Men inget kunde hon äta.
Mattias kom in vid 15,00 så jag fick åka hem o ta Melker o sova.
Så nu har jag o Melker haft myskväll/ morgon han fick sova i min säng inatt o han var överlycklig.
När jag pratade med Mattias igår kväll så hade febern kommit tillbaka.
O nu väntar jag på ett samtal från dom, vill inte ringa in o störa för de kommer in hela tiden o kollar till henne.
Natt personalen fick veta att Mira tyckte om bokmärken så de hade samlat ihop alla de hade så hon fick dom :)
De tror att hon har Virus lunginflammation, men vi vet inte säkert.
Lite rörigt inlägg skriver när jag vet mer.

 
Titta så söt mask, denna ska vi få ta med oss hem så Mira kan ha den i sin Läkarväska :)
Här försöker hon göra tummen upp :) 
 
Nu blev det inga mer bilder min telefon dog :(
 
Nu får vi hålla tummarna på att min prinsessa blir bättre !
 
Vet inte vad jag o Mattias har gjort för ont i detta liv , när ska vi få ha friska barn o må gott ????
Nu vet jag att det finns människor som har det mycket mycket värre än oss, träffade några inne på avdelningen.
Så jag ska inte klaga jag vet det. Men det är svårt i denna stund att inte klaga !
 
 
Detta <3 skänker jag till alla barn inne på Barnmottagningen.
O ett stort <3 till all personal,kan inte vara lätt att jobba där.
 
 
XOXO
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0