Melker

Dette inlägg blir tyvärr inga bilder,lånat mannens platta :) 
fixar bilder imorgon.
 
År 2012 var ett år som var mycket vabb för min del.
O det tråkiga var att vi förlorade våran katt Ester
Men det största som hände var att jag tog mitt körkort den 31/1 :)
Känns som jag har haft det i evigheter o kan faktiskt inte förstå att jag har klarat mig utan ett .
Sedan så skaffade vi ju våran udda Katt Ozzy :)
 
Men något som jag aldrig kommer att glömma med år 2012 är att vi faktiskt fick hjälp med Melker.
Är tacksam för varje dag för det ! 
 
 
 
Nog "talat" om 2012 nu.
Nu är det ett nytt år att se fram imot.
O jag har på känn att detta år kommer att bli bra !
 
 
Melker - Har tyvärr inte märkt så mycket skillnad med han efter medicinen. 
Vi åker in en gång i veckan o kollar värden, äter bra gör han också.
Nu är vi uppe i 15 mg varje dag men tror de kommer att höja på Torsdag igen.
Det vi har märkt är att man kan få motfrågor på saker man pratar om , o han pratar mera :).
Men det negativa om man nu kan säga att det är det, är att de Autistiska dragen har kommit fram.
Första gången jag märkte det var när min bror tog med sig en kompis hem till oss på kaffe,Melker blev helt stel o satt blixt stlla tills de hade åkt.
Andra tillfället var hos min mor o de fick besök, han blev helt tomm i blicken o satt som en staty , o då följde vi med han till ett annat rum så han kunde kopla av .
Har berättat detta för Melkers läkare så vi ska göra utredning om autist senare .
De vill ta det lugnt med Melker för han är väldigt sårbar.
 
De som inte har sätt Melkers utbrott förstår nog inget eller varför han äter medicin.
Men de han träffar dagligen har sätt de mesta eller har fått ett eller annat märke från han.
Nu har han inte haft något jätte stort utbrott på några dagar men självklart ikväll när jag var själv hemma med han o Mira så fick han ett stort.
Han slog o slog jätte mycket på........så jag fick tag i hans arm o sedan så fick jag sätta mig på han.
Måste hålla i han hårt så han inte  skadar  sig själv eller andra.
Men sen har han en lilla syster som är van vid detta beteende så hon stog brevid o retade Melker sedan blev hon sur på mig för att jag höll fast han.........Ja syskon kärlek .
Men efter 1 timma så kunde jag prata lite med han.
Så mellan 19,00 - 24,00 så har jag sagt upp mig som Mamma så tjänsten är ledig ......
Ne skämt o sido så är jag helt slut i kroppen !
 
Nu så har jag i alla fall skickat in papper om vårdbidrag som läkaren har skrivit så jag hoppas det går igenom.
Sen har vi fått tid för att kolla upp om han har eplepsi också.
Pratade med mitt försäkringsbolag om hans diagnos, o ibland är jag duktig.
Hade extra försäkrat han för Autism,adhd mm.
Men man får bara ut ett engångs belopp sen inget mer.
Men det är bättre än inget .
 
Så nu ska jag försöka sova lite.
Imorgon lägger jag ut lite bilder .
 
 
Sov så gott ! 
XOXO
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mossfolk

Ja nu förstår jag att ni säkert vill vara hemma hos barnen nu... men OM ni behöver lite ledigt någon kväll (eller några timmar någon helg) är det bara att ni hör av er. Erbjudandet om barnvaktande kvarstår alltid!

2013-01-02 @ 15:13:58
URL: http://mossfolk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0