Operationen !

O lika snygg var jag :)
 
När vi kom till våning 9 så fick vi gå in i ett rum o byta om sedan fick Mira ett litet glas med lugnande saft i.
Super glad o sprallig var hon över att alla paratade med oss :)
Sen när hon blev lite groggy så fick alla i väntrummet ett gott skratt :)
Mira tyckte själv att hon såg ut som en Dam i alla dessa roliga kläder.
Jag därimot såg ut som Jultomtet, dä ni :).
Bar henne in i operationsrummet sedan la jag henne ner, pratade med läkaren o narkos killen.
Satan vad trevliga de var, eller all personal jag träffade idag var toppen !
Sedan sövde de ner henne medans jag stog o grät :(.
 
Fick lämna henne när hon somnade sedan var det bara att gå ut o puffa sen upp igen.
Operationen tog 15 min de stoppade in två små sondslangar i kanten av ögat.
Läkaren kom in o berättade allt sedan gick jag in i uppvakningsrummet o då kom min lilla Prinssesa.
Hon vaknade efter 5 minuter i ren panik,hon slog alla drog bort alla slangar.
Tungan åkte ner o hon fick svårt att andas in med akut hjälp o efter några minuter hade de sövt henne igen.
Då fick hon sitta imitt knä men hon var tvungen att sitta upprätt, så då satt jag så i 1 timme.
Hon vaknar igen oskriker får mer smärtlindring o somnar igen.
Personalen kom hela tiden o frågade om jag ville ha något o att de kunde hålla henne ,men nej tack.
Jag ville ha henne iknät o jag ville att hon skulle vakna upp i mitt knä.
När hon vaknade efter tredje gången så mådde hon bra.
Då fick hon glass :)
Sedan så fick vi åka hem.
Jag kan säga att det känns i min kropp att jag har hållt henne i över 2 timmar :)
Möte snälle Jennie som kom in o hämtade oss.
Denna söta fick hon av Jennie :
 
 
 
Sen har hon fått massor av fina bokmärken av alla läkare på Usö så nu har vi köpt en bok till dom :)
 
Kan säga att denna dag har varit en jobbig dag !
Mår skit kan jag säga.
Men Mira mår bra nu, hon måste tyvärr ha ögondroppar i 1 vecka nu o vara ledig från dagis 1 vecka.
Hon får inte bli förkyld så detta kommer att bli svårt.
Blir hon förkyld så kan det bli ärrvävnad i tårkanalen o då måste de göra om det... O det vill jag inte.
Lider med föräldrar som måste stå ut med operationer på sina barn !
Vist det blir bättre när man har gjort det men det är alltid en risk !
 
 
O jag vill tacka alla som har hört av sig idag det värmer i mitt hjärta.
Ni är guldvärda !
 
Kram till er alla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0