..

Hoppsan vad lång tid det har gått sedan mitt senaste inlägg.....

Igår så tog jag o barnen bilen ner till Haga ( tror det var där ) för att titta på lite Hästhoppning.
Kallt som fan var det.
Eller det var -3 o nu har man blivit van med + grader så jag frös.
Som tur var så hade M redan hoppat två gånger när vi kom så vi gick in i värmen o fikade.
Efter någon timme kom Far o sedan Mor & Kenneth också.





Sedan blev det lite handling.
O när jag kom hem 12,30 så var jag inte glad !
Mattias lovade att han skulle städa när jag var borta men Nej Nej det såg precis ut som jag lämnade det.....*ARG*
Så det var bara o börja städa.
Sedan slänga upp gubben i sängen kl : 14 så han fick klä på sig sedan kom U & K med sina barn på fika.
Var rätt så arg på han hela dagen kan jag säga !
Men men rent hus fick vi o besök fick vi så det kanske inte var hela världen :)



Måste ju berätta, jag o Mira var hos ögonläkaren förra veckan.
Svärmor följde med o passade Mira medans jag hade tid o innan så han vi med lite shopping o Lunch.
Jag ville ha en tid bara för att få glasögon för jag har fått stora problem med ögonen men för att få det skulle man ligga under 15 i något o för operation skulle man ligga under 20 o jag låg på 30.
Så det är kört för mig ;)
Ne det blir operation men mitt öga måste visa synligt att det är skelögt.
Hade jag kunnat gjort det själv så skulle jag gjort det nu men tyvärr så styr jag ögat omedvetet.
Så jag ska få lite hjälp.
Ska gå till Optikern o köpa snygga glasögon med fönsterglas sedan ska de klistra på ett störningsmoment på ena glaset o när ögat inte orkar hålla imot så får jag operera mig :(
Detta kan tyvärr ta ett tag för att jag spänner mina ögonmuskler så mycket.
O jag är super rädd att jag ska få så ont i huvudet o mer yrsel.
men man får hoppas på det bästa.
Operationen gjorde jag -01 första gången o då blev det lite fel,hade stora plågor efter.
Så denna operation ser jag inte framimot men måste för att jag ska kunna se.
Det bästa skulle ju vara om jag fick göra den i sommar för då slipper jag ta semester :)
Blir ju sjukskriven i minst 1 månad.
man måste ju se det lite positivt :)


Känner mig helt slut i huvudet i dag !
Har blivit lite mycket jobb.
Förra veckan blev jag in ringd på kvällen, bra pengar i alla fall !
Men kroppen börjar säga ifrån :(
Men idag tror jag det blir en lugn dag !

Nu lite mer bilder :


Sprlnörd :)



Min Farmor fyllde 89 år den 19 så då var vi där på kalas ! melker vägrade att följa med så han fick vara hos Mormor istället :) Han är rädd för gamla människor :)

Fyra generationer kort !



Ne se nu kommer solen fram var -8 grader förut.'
Men det är så skönt när solen kommer man blir lite piggare o gladare.
men tyvärr ser man ju också hur skitiga fönstrerna är ;)

ne nu ska jag ut o göra solen sällskap !

Ha det gott alla !

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0