Mira

Det är den 12 Mars 2009.
Klockan 16,00 gick vattnet,ringde till svärmor som hade lovat att ta Melker när det var dax.
Hon var nog rätt så bered fick ju gå över 4 dagar.
Mattias brors sambo kom o hämtade Melker.
Sedan åkte vi in till Usö hade inga värkar eller så men de tyckte jag skulle komma in så de fick kolla.
Fick åka hem efter 1 timme för att jag inte hade några värkar o det visade inget att barnet var på väg ut.
Kände inget då var precis samma som jag hade när jag fick Melker.
Melker fick stanna kvar hos svärmor.
Mattias o jag åkte hem o åt mat o tittade på tv allt var helt normalt, tänkte att det dröjer nog en eller två dagar innan värkarna kommer men tji fick jag.....
När klockan slog 22,30 , reklam paus på CSI så bara slog det till....
Värkarna kom med 2 min mellan rum, var bara att ta bilen o åka in.
När vi kommer in på förlossningsavdelningen så kommer en yngre tjej fram o frågar om det går bra om hon får ta hand om våran förlossning.
Hon utbildade sig o under utbildningen så ska dom ta han om en förlossning med handledare.
Självklart säger jag ...................
O ni vet de som utbildar sig går gärna genom allt till punk o pricka.
Ja nu ska vi titta urinet, nu ska titta blodtryck mm mm mm.
Frågade henne hur lång tid hon trodde att det skulle ta o hon tippade på 10 till 12 timmar....
Då blev jag lite nervös :)
Sen gick hon ut från rummet.
Både jag o Mattias tyckte det var jobbigt, för hon tittade inte ens om jag var öppen hon bara lämnade rummet för att skriva lite papper .
För i mina papper stog det med stor text att jag hade haft en snabb förlossning tidigare o då han jag knappt in.
Men vi behöll henne än då :)
Vi var rätt lugna.
När hon kom tillbaka så frågade jag snällt om jag fick trycka ut ungen.... Hon blev helt ställd o var tvungen att gå o fråga sin handledare.
In snabbt kom handledaren.
Frågade då henne om jag fick trycka...
Mattias ger mig lustgasen som sedan åkte ut från vägen, tror inte han viste var han skulle ta vägen.
För jag skulle absolut ligga på höger axel för det hade jag minsan gjort med Melker o då skulle jag minsann göra det igen :)
O slangen räckte inte så långt, men jag fick lite gas i alla fall !
När det sätter på sig handskarna o tar bort filten så var huvudet framme så fort ut kom "den".
När "den" väl var ute så säger eleven - Grattis till killen....
Jag skriker o sätter mig upp för vi hade fått veta att det var en tjej i magen.
Men det var en tjej hon trodde navelsträngen var en liten snop :)
Sen frågade jag Mattias - Han vi ????
Ja fick jag till svars :)
Var Fredagen den 13 dagen efter men våran älskade lilla tös kom till oss 23,25 :)
Navelsträngen var lite kort så hon kom bara upp en liten bit på min mage sen fick den stolta Pappan klippa av den
Riktigt smidig förlossning, inget ont efter o inga eftervärkar.
Sen blev det vägning o mätning.
Hela 4100 g O 49 kort var våran Prinsessa !
Vi blev föräldrar till världens underbaraste tjej som fick namnet Mira ,Hilma Södling
Mira Nyfödd
Ammningen gick med en gång, mat glad var hon allt !
Hon slutade ju inte med det förens hon var 9 månader :)
Vi fick stanna på sjukhuset i 12 timmar efter hon hade kommit.
O jag kan säga att det var den längsta tiden jag har varit med om.
Hem o sova sedan efter några timmar så kom Melker hem med Farmor för att välkomna våran ny familjemedlem .
Mira 1 ÅR :
Mira 2 ÅR :

O idag blir mitt Hjärta hela 3 År :

Grattis min  älskling <3

XO XO

Kommentarer
Postat av: Heponimake

Grattis till fina tjejen! :)

2012-03-13 @ 07:34:04
URL: http://www.heponimake.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0