Lördag

Igår den 15 Juni så slutade min stora kille i Första klass.
Vad tiden går fort.
På Morgonen så fick vi föräldrar komma in till klassrummet så fick barnen berätta om olika sorters myrer o visa deras myrstack som de byggt.





Sen blev det Kyrkan.
Morbror Robbin följde med för att titta.
Melker blev så glad att han kunde komma, för alla andra var upptagna.
Men efter Kyrkan så möte vi upp Morfar som bjöd ut oss på Sveas .

Senare igår kväll så kom min kära Mor o styvfar med våran sommarpresent till barnen, en studsmatta :)
Tänkte sätta upp den idag men regnet bra öser ner, så jag hoppas det blir bättre under dagen.


I Torsdags kom Farmor & Bearnth förbi på en snabb fika för att lämna blomma till Melker.
Mattias tar då upp _ _ _ _ _ _ för att visa våran söta kisse.
Men då märker han något konstigt...............
Våran tjej har pungkulor .
Vag arg o besviken jag blev !
Har jagat en hon katt i x antal veckor men de som fanns kvar var bara hanar.
O hade vi viljat ha en hane så hade vi haft katt för länge sen.
Men berättade för hon som sålde katten att det inte var en hona o hon kände sig jätte dum.
men självklart har vi kvar vårat troll.
Han har fått namnet OZZY nu :)

Sigrid har tyvärr inte accepterat han ännu men det är på bättrings väg i alla fall.
Ska ringa Hund & katt kliniken på Måndag för att höra när de kan ta bort kulorna :)
Det bästa med en han katt att det är billigare att göra ett sånt ingrep :).
Men hade vi haft våran tjej kisse kvar så var det planerat parning med min väns katt.
Så nu blir det tyvärr inga kisseungar.
Nu i veckan så fick Mira sina nya glasögon :

Dyra blev de för att glaset skulle bli tunnare.
Förr hade hon 1,7 i styrka nu har hon 3,7.
Men det går jätte bra med dom.
Hon är så duktig min lilla tös !


Nu så har jag varit hemma 1 Vecka för min rygg, tyvärr så har det inte blivit bättre :(
Men ska ringa Haluxa på Måndag så får jag se om de kan göra något !
Det blir ju inte bättre när Mira har kommit in i en period att hon inte har några ben.......


Måste också berätta att Mira har varit helt blöjfri nu i 1 1/2 månad, 2 olycker har det bara blivit på natten.
Är så stålt över våran stora tjej.
Nu är det bara nappen som måste bort :)



Ne nu blir det att göra sig vacker o se vad dagen har att erbjuda :)

Ha en toppen dag alla !

XOXO

Kommentarer
Postat av: Mossfolk

Oj var snopet att hon var en han! Och på bilderna ser han ändå ut att ha blivit ganska bra accepterad. Jag hoppas att kattdamerna här snabbt fattar tycke för den nya lilla fybeningen som flyttar in på lördag...



Och så fina bilder från skolavslutningen!

2012-06-17 @ 14:25:07
URL: http://mossfolk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0