Veckan som är ...

Måndagen :
Så åkte jag & Monica själva till Marieberg.
 Var så skönt att gå utan barn :)
 Var så mycke Rea så det följde med lite kläder hem :)
 O så köpte jag min Pilatesboll.
 Var tur att Monica var med då för det fanns olika storlekar på bollarna.
 En trevlig dag hade vi ialla fall !
När jag kom hem så åkte vi o hämtade Snövit & de 7 små dvärgarna som jag hade köpt till Mira.
Super söta är de.
 
Tisdag:  Gjorde lite Paj på Morgonen.
Släppte ut Ozzy.
Ser den fula,äckliga katten på framsidan går iväg o skrämmer bort den o vad ser jag då, jo en stor svart boll.
Det var lilla Ozzy som hade gått fram o hälsat o åkt på stor stryk.
Stackarn hade bajsat ner sig.
Tog in han o duschade av han (tur att han tycker om att duscha).
Sen låg han hela Tisdagen o var helt utslagen :(
 
Senare så kom Klas med Fam på lite fika.
Super trevligt !
De hade med sig så fina saker till barnen :
Mira bara älskar sina väskor !
Hon berättar för alla att hon har fått de av sin kompis Tea :).
 
Efter de hade åkt så åkte jag o barnen iväg o fixade en present.
Kan inte skriva vad ännu, för vem vet min Far kanske läser min blogg :).
 
 
ONSDAG: Ozzy fortfarande dålig. Hans högra tass är helt uppsvulen sen haltar han :(
Men idag var han uppe och gick.
Mattias & jag skulle iväg o slänga allt skräp men då kom Tomas och hjälpte till och Marica o Elma kom o lekte .
 
På eftermiddagen så åkte jag till läkaren.
Fick en jätte trevlig ung tjej.
Fick ta av mig i bara underkläder sedan kände hon på hela ryggen.
Har en inflammation i musklerna så det är vila som gäller.
Sedan tittade hon på min mage och frågade snällt om jag kunde lägga mig ner så hon fick känna.
Mira har vist förstört mina magmuskler när jag var gravid.
Så det var inge bra !
Men ska boka tid med en sjukgymnast så ska jag få ett program för mage & rygg.
Hon tittade också på mina armar,fick hålla imot när hon tryckte neråt o åt sidan.
Min högra sida är vist försvagad :(
Blev sjukskriven i 12 dagar och fich Diklofenak mot smärtan.
Sen fick jag ju också bevisat att jag är för tjock.....tur att hon var ärlig i alla fall :)
När jag berättade för min vän Jennie om vad Läkaren hade sagt så frågade hon om jag hade fått svar från när jag var på vårdcentralen sist.....
Glömde vist fråga :S.
Har ju för lite vita blodkroppar i kroppen sedan har jag vitaminbrist.....
Ja ja lever gör jag i alla fall :)
 
TORSDAG:
Ozzy mår bättre ! 
Pratade med Hund&Katt kliniken o de tyckte vi skulle avvakta.
Melker & Mira hade kompisar här hela dagen.....
Mattias var och övningskörde med Christian.
Sedan beställde han massa virke till altan på framsidan :)
 
FREDAG: 
Ozzy mår bra nu, fick 4 sår.
Tre på ena benet och ett rivsår på magen.
Fikade med Jennie på Sveas utan barn :)
Jennie var på båtkryssning i veckan så hon köpte med lite gott till mig :)
Kommer hem o då är huset fullt med Miras & Melkers kompisar :)
 
LÖRDAG:
Alla barnens kompisar var bortresta idag så det blev en tråkdag hemma.
Men Jennie kom förbi på en fika o höll mig sällskap med mina överaktiva barn :)
Senare kom Robbin & Ida över.
Mattias var iväg till Tomas o fixade deras Altan.
På kvällen så skulle min Mor & Kenneth komma på tre rätters middag.
Men min Mor har lunginflamation :(
Så vi sköt fram det till nästa helg istället !
Men grillat blev det i alla fall & Öl.
När jag öppnade min Öl så sa MIra
- Mamma är det pappas öl ?
Jag- Ne det är min.
Mira- Men tjejer får inte dricka öl !!
Jag - Vad får jag dricka då ?
Mira- Saft :)
 
Tok unge jag har !
 
 
Idag Söndag :
Melker är iväg o leker, Mattias spelar golf;Mira lerar i köket & jag sitter framför datorn :)
 
Idag blir det inte så mycket att göra.
Hela familjen ska i alla fall till Marieberg o köpa stövlar till barnen.
Åker till High Chaparral på Onsdag till Fredag o det skulle bli mycket regn....
Så då behövs det säkert extra stövlar :)
 

I Lördags kväll så spelade hela familjen Tv-spel i Melkers rum:
En Dusch är alltid skönt :
 
 
Nu så fick jag säkert med allt :)
 
Ha en fortsatt trevlig Söndag alla !
 

XOXO
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0