Dagar som varit.

Får återberätta lite i detta inlägg för jag har inte hunnit att skriva tidigare :)
I Tisdags så var vi iväg på Kalas för T som fyllde i Måndags.
Mattias fick i uppgift att åka o köpa paketet.
O han är så rolig !
Jag säger du köpte väl inte samma motiv som förra året ?
-Ne detta har vi inte köpt,det är jag säker på.
Men självklart var det samma :)
Så han fick byta !
Men det var ett trevligt kalas med gott fika.
Det bästa är att barnen leker så bra så vi vuxna kan sitta o prata i fred.
...................................................................................................................
I Onsdags så kom Miras nya kompis Selma o lekte.
Hon har också fått glasögon o är så fin i dom !
Mira tycker det är jätte skönt att hon känner någon som också har glasögon !
Försökte få barnen på bild men det var inte det lättaste :)
Kan tyvärr inte lägga upp bilden för jag har inte frågar M om lov om detta !
..........................................................................................................................
I Fredags så kom Mattias o hämtade mig efter jobbet så åkte vi på 50 års kalas.
Var jätte trevligt o vi fick gott o äta.
Barnen lekte kurragömma nästan hela kvällen o Mira hittade ett par trummer :
I lördags så blev det Skojlandet.
Var mycket där när Melker var liten men när Lek & Bus landet öppnade  så ville Melker heldre vara där. Men för Miras del så är Skojlandet bättre.
Men Melker hade jätte roligt i alla fall.
Har man barn mellan 6 mån- 7 år så passar detta ställe perfect.
T med barn följde också med
.............................................................................................................
I Söndags så åkte vi ut till min Mor för att lämna barnen så jag fick köra lite.
När vi kom till baka så var maten klar,vilken Lyx man har när man kommer hem !
Efter mat så åkte vi förbi SysteYster med Fam för att fika lite.
Trevligt värre.
Mira är så rolig när hon pratar med min syster,hon måste alltid veta om Pär är hemma o är han det så är hon nöjd :)
O katten vi köpte hade blivit så stor o söt !
O ett stort datum detta inlägg är den 10 Januari.
Började med att lämna Melker på skolan sedan hem en stund sedan iväg med Mira till dagis.
Mina nerver spökade riktigt i min kropp, man kunde nästan tro att man är garvid.
Grät halva morgonen.
Mira - Mamma varför är du ledsen ?
Jag - mamma är nervös för att jag ska köra idag !
Mira - Det klarar du Mamma du är duktig.
Så fick jag en kram o en puss :)
Men tyvärr så är jag en nervig människa, skulle jag kunna ta bort det så hade jag gjort det.
Men jag har varit så här hela livet !
Efter jag lämnat Mira så gick jag hem kräktes några gånger sedan tog jag en promenad på 1 1/2 timme för att koncentrera mig.....
Hade med mig en lapp som jag skrivit upp alla ljusen fuktioner o vart de sitter :)
För att plugga på vägen.
Var jätte nervös för detta moment,vet inte varför.
Men det hade varit skit om man hade kuggat för en sån sak.
Kommer till Bilskolan 40 minuter innan jag ska vara där.
Pratar lite med bilskoleläraren.
Hon är inte min som jag kört med men jätte bra.
Har kört med 4 olika så det spelade inte så stor roll vem jag skulle köra med denna gång.
Tror jag rökte två paket innan själva körningen :)
Glad att jag är rökare :)
Går igenom lyserna sedan åker vi iväg.
Tror fan att jag gjorde alla misstag när jag körde med henne :) Så jag var inte glad.
Kommer fram till Hallsbergs bilprovning.
Röker lite till sedan kommer en dam fram o frågar om det är jag som är Anna.
Tror jag svimmade ett litet tag där,hela kroppen skakade o hon frågade om jag mådde bra.
Ne säger jag detta är det värsta jag har varit med om.
Mina fingara var helt borta.
Ska skriva under lappen att jag är jag,kan inte ens skriva mitt namn :)
O det jag fick gå igenom var däcken.
Sätter oss i bilen o hon frågar om hon får prata under körningen.
JA skriker jag för gör du inte det så dör jag !
Det värsta jag vet är tysnaden !
När jag kör ut så säger hon nu följer du skylten till centrum, o det första jag gör är att köra förbi den.....Jaha nu är det kört säger jag. Ne men nu måste du hitta en lämplig plats att vända.
Så jag kör in i ett husområde o vänder.
SEn gick det skit bra, vi pratade så mycket att vi glömde bort tiden :)
När vi kom på att jag hade kört lite för länge så fick vi vända o åka tillbaka.
När jag parkerar så säger hon - Anna, varför har du väntat så länge,du är ju jätte duktig.
Så fjantiga jag börjar gråta.
Kramar henne sen går jag ut o berättar att jag klarade det för alla som stog där.
Detta är jätte stort för mig, detta ar större än att födda barn ska jag säga er !

Men tyvärr så har jag inte kortet ännu måste göra teori provet först.
Har gjort det 1 gång men klarade det inte.
Har inte gått några Teori kurser på bilskolan sen hade jag inte pluggat.
Så om 2 veckor ska jag ha mitt kort !
Har tagit semester för att plugga.
Men är inte så nervös inför teorin.
Jag är så stolt över mig själv !!!!

Efter så åkte vi tillbaka till bilskolan o bokade prov sedan ringde jag min Man, o han blev jätte glad.
Ringde min vän som precis skulle gå på planet till Thailand sedan en annan vän sen Mor o Far.
O alla blev glada för min skull !
Gick hem till J med semlor för att fira o sedan blev det Pizza med Familjen på kvällen !




Måste bara skriva också att jag tror min Man har fått något hjärnsläpp ;)
Fick hem Se & Hör i brevlådan, jag blir super glad att brevbäraren har lagt fel men sen står det mitt namn på den.
O min Älskade man har beställt 10 veckors åt mig utan att jag har sagt något !
Det är kärlek det !
Sen har han beställt en T-shirt till mig,ska snart på Konsert så då kan det varar roligt att ha deras tröja på mig :)

Women’s Glitter Skull T-Shirt

Ska iväg den 17 Feb så innan det så ska vi bjuda över alla vi ska åka med på en Musik kväll.
Ska bara försöka hitta en helg som passar.
SEn har vi turen med att de vi ska åka med, en av personerna har en större bil så vi får plats 6 personer i den :) Så det är skönt så man slipper åka så många bilar.



Nu ska jag fortsätta att leta bil :)
Måste ju köpa en om jag ska ha körkort :)


Ha en trevlig Fredag alla !

XOXO


Kommentarer
Postat av: Mossfolk

Grattis igen! Och vad rolig du är :) Jag har fortfarande ingen koll på alla ljusen. Fick ringa Anders och fråga hur man sätter på positionsljusen när jag hamnade i bilkö en och en halv timme för några veckor sedan. Sedan fick polisen påminna mig om att sätta på halvljusen igen. Jaja.



Skönt i allafall när körkortet är helt klart. Det blir ju en helt annan frihet!

Och vad mycket annat ni hunnit med med besök och kalasande och skojland! Kul.

2012-01-13 @ 11:31:42
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Helén

Gud så kul att du snart är färdig - verkligen TOPPEKUL!!!!!!

FÅr du ta med dig barnen o komma till mig så går vi på kolmården vettja! Mäh - ta med gubben oxå så går vi alla!



Kram

2012-01-15 @ 09:53:16
URL: http://www.mondoblog.se/lattemorsan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0