Ett rörigt inlägg

Ja nu har vi fått det på papper ADHD & djup deprission.
Melker kommer att börja ta sin medicin Medikinet torsdagen den 13/12.
Han kommer också fortsätta ta sin andra medicin varje kväll.
Jag kommer bli hemma med han i ca 5 veckor för att ha koll på han.
Han har stora autistiska drag också men medicinen ska dämpa adhd dragen så då kan de autistiska dragen komma fram istället.
Är väldigt glad att vi har fått denna hjälp men känner mig ändå väldigt kluven.
I början kommer det bara vara jag o Melker hemma,ska ha stor koll på han o se till så han äter mycket.
När man läser om denna medicin så blir man rädd, men i dags läget så är det ändå våran räddning.
Läkaren kommer ha stor koll, telefon kontakt efter 3 dagar o möte efter 7.
Har fått ett direkt nummer till jourhavande läkare till akut psyk.
Det känns tryggt att de tar detta på allvar.
Jag själv mår väldigt dåligt över situationen blir tilloch med rädd för mitt egna barn ibland.
Eller rädd o rädd jag blir rädd för saker han berättar.
Jag hoppas verkligen medicinen hjälper så han kan börja skolan igen den 15 Januari.
Men läkaren berättade att det kunde ta längre tid.
Självklart ska man inte tänka på jobb o pengar men tyvärr så gör man det.
Hade bytt så jag skulle jobba en julhelg ,men nu blir jag hemma.
Mattias har ledigt lite i jul också så det kommer bli skönt med lite avlastning.
Fast mattias är hemma så tyckte inte läkaren att jag skulle jobba för det är jag som kommer att se förändringarna.
 
Så nu ska jag strax åka o hämta skrutt fia på dagis !
 
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0