Oj nu var det länge sen !

Oj Oj man kanske ska ta o börja blogga igen :).
Var ju ett tag sen o det är så roligt att gå tillbaka o läsa för att se vad som har hänt.
Min Prinssesa Mira :)
Stor har hon blivit.
I September så blev hon hela 2 1/2 år, o då får man gå till Bvc för att visa upp sig så man följer kurver o att talet är bra.
När Läkaren hade pratat med Mira i 5 Min så tyckte hon att vi skulle göra 4 års kontrollen i stället :)
Hon talar jätte bra för sin ålder o kan saker som man ska kunna + lite till så man blir en riktigt Stolt mamma :)
Men nu har ju Mira många fördelar, hon har en store bror som lär sig saker o Mira är jätte bra på att lyssna sen säger hon samma sak.
Här är några saker hon gör o säger ofta :
* Fegis :)
* Räkna till 20.
* Faktist
* Spelar ut far o mor,- Mamma sa faktist att jag får äta godis idag :)
* Hittar på egna sång texter
* Klär ut sig som en cowboy o skjuter alla
* skriker gör hon ofta när hon inte får som hon vill !
* Hon är blöjfri sen några månader tillbaka
* Älskar dagis
* Kan leka med andra barn jätte bra.
Nu kan hon självklart jätte mycket mera men när man har en unge som lär sig fort så tänker man inte på alla ord hon lär sig o allt hon kan.
Men hon är en himlans söt o charmig tjej !
Går man på Maxi eller vart som helst med henne så är det alltid minst en person som kommer fram o pratar med henne eller mig :)
Mitt troll Melker :)
Melker kommer alltid vara speciell för mig ( Självklart är båda mina barn speciella ) han är min förstfödda .
Melker har lärt sig läsa lite, det roligaste var att jag inte trodde att han kunde läsa. Men en kväll så la vi oss i sängen o han läste lite så jag blev riktigt glad :)
Melker har alltid varit en skogsmulle som har 10000000 myrer i benen.
Han har börjat 1 klass o det är stort, världens bästa lärare har han också !
Men det tråkiga är att han ej kan sitta still. Jag har varit med i skolan, min bror Robbin har också varit med men det går bara inte för han.
Tycker så synd om han, för ett tag sen så sa Melker till mig - Mamma varför kan jag inte vara som alla andra o sitta still ?
O det gör ont i mitt hjärta !
Men nu har jag bråkat i 5 års tid o börjar bli trött på det, men själv klart ger jag inte upp !
Ringer Rektorn minst 1 gång i veckan o tjatar.
Mitt mål är att få en lärare till Melker som är med han hela tiden, o de ska försöka ordna det.
Men jag ger mig inte förens det är ordnat !
Det värsta är att han blir särbehandlad för att de orkar inte med konflikter, han slipper tex: gympan, torka borden, får gå o leka medans de andra jobbar.
O han ska inte få bli särbehandlad ,han måste lära sig hantera allt för det kommer inte bli lättare !
Men men vi får hoppas på det bästa !
Ska faktist ringa Bup, låter helt sjukt. Men jag vill ha hjälp !!!!
Så man har mycket att stå i .
Jobba ,ringa runt, städa, laga mat,leka med barnen mm
Så vänner.......vad är det ;)
Jag :
Jag har börjar i Körskolan :)
Har kört 5 gånger med dom o det går faktiskt rätt så bra.
Men det går lång tid mellan alla gånger bara för att jag jobbar o har familj.
Sist jag körde hade det gått 3 veckor så man känner sig som en nybörjare :)
Men min lärare är toppen bra hon pressar mig.
Jag är väl en mes tror jag, får skakningar när jag kör o sånt. Men det går i alla fall bra.
När jag tänkte ta körkort för ca 10 årsen (alltså när man ska ta ) Så gick 3 utav mina vänner bort i olika bilolyckor så det var därför jag la ner. Men nu har jag bestämt mig jag ska ta kortet :)
Hemma kör jag knappt inget, vill helst inte köra med barnen men jag har varit tvungen att göra det ibland bara för att vi inte har någon barnvakt.
Det jag tycker är mest irreterande är allt jävla tjat från alla håll, har du fått körkortet, o har du inte fått det än......
Hela tiden är så trött på det.
De mesta skaffade sitt körkort när man inte jobbade,inte hade Familj,när man inte hade hus.
Jag jobbar 100 % O jobbar hemma 100%
Så käften med er som tjatar.
Jag får mitt kort när jag får det :)
Nästa körlektion är den 18 Nov o då är det statskörning :)
Halkan gjorde jag för några veckor sedan,O det var så himlans roligt,man snurrade runt som bara den. Hi Hi jag den dagen hade jag skoj i alla fall :)
Så mina vänner nu ska jag nog inte skriva något mera. men ska nu försöka fortsätta med bloggen.
Ha det gott !

Ps: stavningen var inte det bästa men det är sån jag är,skriver skriver..glömmer att läsa :) Ds

XOXO

Kommentarer
Postat av: Helén

Hej tjejen!



Gud så kul att läsa ett inlägg från dig! Blev glad - o glad att se bilderna på barnen - de är så fina Anna! <3

Otroligt vad tiden går fort, var ju inte alls länge sedan Melker var som Mira!



Härligt med körkort - du kommer att se att det är som en helt ny värld öppnar sig för dig. Jag tog ju oxå sent - när jag var 26 tror jag att det var!



LYCKA TILL med kortet!



Kram Helén.

2011-11-05 @ 08:25:41
URL: http://heponimake.blogg.se/
Postat av: Mossfolk

Jag är en av dem som frågar... och jag hade förmodligen inte heller haft körkort än om jag inte haft en chef som mer eller mindre tvingade iväg mig på de där körlektionerna och dessutom betalade alltsammans :)

Bup låter väl klokt, det gäller ju att gripa alla halmstrån när det inte fungerar (och jag tänker på alla de barn som inte har föräldrar som slåss för dem när det inte fungerar i skolan -vad händer med dem?)

För övrigt har vi ju inte heller mycket kontakt med några vänner just nu. Skriva, läsa, skriva och jobba. Vi får väl ta igen det i vår :)

2011-11-05 @ 09:16:37
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Anonym

Helèn- Ja nu ska jag försöka blogga igen. Är så himlans kul att gå till baka o läsa om vad som har hänt o så :)



Kommer faktiskt ihåg när du fick ditt körkort eller precis hade fått det. För då kom du till Kvarnen o hälsade på Inga-Lill :)Med en Volvo kombi tror jag det var. Tänk vad tiden går fort.



Mossfolket: Ja men du frågar på ett snällt sätt om körkortet ! Vissa tar förgivet att jag har fått det o tycker det är konstigt att jag fortfarande övningskör.

Ja jag kommer aldrig att ge mig förrens Melker har fått den hjälp han kommer att få men det tråkigaste är att jag har klagat i 5 år o inte fått någon hjälp. Så det kanske är att om man inte klagar så får man hjälp inte vet jag !



Ja det är tur att man har vänner som förstår att man inte har tid att umgås jämt :)

2011-11-06 @ 11:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0