Nyårs fest + lite annat

Ha ha haaa Jag är fan sämst på att blogga :)
Men men jag bloggar ju inte för andra,gör det som min lilla dagbok.
Alltid roligt att gå tillbaka o läsa.
Så ni som vill läsa min blogg får ha tålamod,skriver när jag har tid o lust !



Det är ju ett Nytt år också...Tiden går fort.
Det bästa under År 2010 var att Mira döptes,jag började ett nytt jobb o att jag o älsklingen gifte oss !
De är det största som har hänt under ett helt år :)

Nu måste jag ju skriva lite kort o gott om våran Nyårs fest.
16 personer blev vi sammanlagt .
Skulle ha varit några till men tyvärr så var de uppbokade på annat håll.

Menyn under kvällen var :

Förrätt:       Hemmagjord Bål :)

Huvudrätt : Potatisgratäng
Rotfruktsgratäng
Pommes
Oxfilè
Rostbiff
Skinkstek
korv med bröd
Bröd

Efterrätt: Karins egna Vitchoklad mousse  med Jordgubbar med smak av lime.

Tyvärr så kommer jag inte på vad efterrätten hette men jag tror att det var något sånt :)

Ja allt var super gott !

Under kvällen så var det paketleken,körde samma förra året.
Men i år var det ett paket för 20 kr o ett för 30 kr.

Blir lite bilder om kvällen i stället :


Tyvärr så glömde jag att ta kort på all mat som min Älskling hade lagt upp i köket.
Ja man  kan ju inte hinna allt :)

Försöker få Melker att le normalt...Inte lätt :)

Söta Elma:

Ett barn bord blev det med tre Vuxna. När man har barn så hamnar man ju där men jag hade sällskap av Stor Mira o Elmas Mamma O Pappa.
Mattias fick sitta i Vuxen bordet o roa de andra .

Super god efterätt hade Karin gjort.
Ska tigga receptet så man kan göra den när man får hem lite middagsgäster eller som Mattias säger jag kan göra den åt han bara :)

Julklapps Leken :




Julklappar jag fick var : En Flame mugg en ljushållare o tre trattar :)
Mattias fick Ljus.
Så jag fick tre klappar o Mattias en :)
Efter leken blev det lite Kinect ...


Blev en riktigt lyckad Nyårs fest som vanligt :)
Det bästa med att vara värd o Värdinna på våra fester är att man inte behöver passa upp på massa människor...De mesta känner sig som hemma hos oss !

..................................................................................................................................................................

Idag är det Söndag den 16 Januari o jag är sjuk...
Eller jag har magont,har haft det hela veckan men i Lördags när jag skulle gå till jobbet så gick det inte. Ringde Sjukhusrådgivningen o de misstänker magsår/magkatarr o att jag är Laktos...Ja ja råden jag fick var att äta bättre o inte så mycke godis som jag gör ! Så jag får väll göra ett försök :).
Så nu blir jag hemma till på Torsdag så Stressa mindre o vila mycket ...Ska jag göra :)

Den sista Januari ska Mira börja på nytt dagis....Fick hem en lapp förra veckan o det står att Mira ska börja på Norrgården den 2 februari,utan att vi har fått veta....Kumla säger jag bara ! Har ringt o bråkat så mycket jag kan men tyvärr utan resultat. Mitt råd till alla föräldrar: Blir ni lovade något av rektorer eller personal be att få det på papper ! Vi blev lovade att Mira skulle få gå kvar till hon blev 3 år för att sedan börja på smeden. Ja ja nu hoppas jag bara på att jag blir beviljad semester så jag kan skola in henne annars vet jag inte vad jag ska göra !
Inte undra på att man blir stressad...Mycket på jobbet o mycket hemma !

....................................................................................................................................................................

Våran nya familjemedlem Sissa kommer till oss den 11 februari :)
En kopia utav våran katt Ester som ska få sällskap när vi jobber !
Kattungar med fin teckning


Ha en fortsatt trevlig helg all !

XO XO

Kommentarer
Postat av: Mossfolk

Åh, då blir hon glad, Ester, med en kattkompis!

Jättetrevlig nyårsfest, tyckte vi!!! Och du var alldeles rätt ute med efterrätten. Vit chokladmousse med limemarinerade jordgubbar :)

Supertrist om det är magkatarr. Jätteotrevligt och inte alls särskilt lätt att bli av med :( Hoppas att det går över fort!

2011-01-16 @ 19:11:00
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Miss Piggy

Ja skit med att ha ont i magen,men någon gång går det väll över får man hoppas :)



Ska bli jätte roligt att få en kattbebis igen :)



2011-01-19 @ 18:19:06
URL: http://melkermiras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0