Måste bara skriva av mig lite ...

Jobbigt jobbigt igen .......
Måste skriva av mig !

Melkers fröken ringde o sa att det har varit bråk i skolan idag o att han hade låst in sig på toa.
O som tur var så var min Far här så han fick ta Mira så gick jag till skolan.
Talade lite med fröknarna om allt som hade hänt.
Jag o Mattias har ju svårt att sätta in oss i situationerna på skolan för vi har ju inga problem hemma.
Självklart är det konflikter hemma också men sånt hör ju till med barn o vi kan hantera detta.
I skolan är de 20 elever som söker uppmärksamhet samtidigt o fröknarna hinner ju tyvärr inte med alla !
När Melker var liten så hade han Kolik tills han fyllde 1 år.
Han hade absolut inga problem med nya människor vi var ofta på Öppnaförskolan när han var bebis o träffade massa andra barn.
De var ju inte ofta man var hemma under bebis tiden.
När han fyllde 1 år så började han på Björnen, ett nattdagis.
För jag jobbade natt då sedan började jag jobba dag/kväll.
Super bra personal var det o Melker trivdes som fisken i vattnet.
När han skulle fylla 3 så blev han förflyttad till Malmens dagis o det gick inte alls....
Problemen kom efter varandra o Melker fick mycket skäll. Stödteamet var inblandad för att hjälpa han ...
Men innan han slutade på detta dagis för att börja på ett annat så kom det fram att det var inte han som var problemet, det var en annan pojke . Så Melker hade fått skäll för saker han inte hade gjort i nästan 2 år så det blev som en vardag för han. Visst hade han gjort lite men inte allt !
Stackars barn.
När han började på Smeden så fick han lite hjälp med en gång o personalen var super så det gick skit bra efter några dagar.
Men så började förskolan o det går bra. men det är olika från dag till dag.
En dag ringde fröken o sa att han hade slagit henne............
O nu har de ringt varje dag i en vecka om andra saker som hänt...................
Vad ska man göra ??
Man känner sig som världens sämsta Mamma !
Jag vet inte vad man ska göra.
Alla hans kompisar som han har på gatan lekar han skit bra med o det säger deras föräldrar också.
Så det måste vara att han inte klarar av den fria leken man har på förskolan,för det är då allt händer.
Jag vet inte varför detta händer o inte Melker heller när jag pratar med han...
Skälla det gör jag inte för det löser inga problem. Jag har pratat med lilltrollet massor o han förstår inte själv VARFÖR !
Nu på Måndag så ska jag på Möte med fröken. O som tur är har jag semester då så jag förvarnade att Mira också är med.
O den 1 Mars kommer en psykolog o pratar med han.
Hoppas nu att det funkar.
Tycker det är jätte bra att fröknarna ringer o berättar men det jobbigaste är när man är på jobbet. Jag kan ju inte bara gå där ifrån.
Men jag hoppas allt löser sig
JAG ORKAR INTE LÄNGRE !!!!
Skulle ha gjort massor idag men jag hinner inte..................:(

Kommentarer
Postat av: Helén

Hej gumman! Jag vet din inställning till våran "vänskap" men jag är ff inne o läser hos dig för att jag bryr mig ändå om dig. (Jag läser många bloggar som jag inte ens känner skrivbenten o kommenterar) så jag hoppas du inte tar illa upp.

Jag vet ju hur det har varit med turerna med Malmens plats - hur det gick till o jag har alltid tyckt det har varit enormt konstigt för Melker har alltid varit "normal" i mina ögon - Jisses, jag lärde ju känna er när barnen var små!



Jag undrar bara varför en psykolog blir indragen med honom? För att han bråkar? Har de gjort vad de har kunnat för att lösa situationen på plats först - att kanske tillsätta en extra personal vid fri lek?Måste han vara med på just fri lek då det är då det verkar vara problem? Har de testat sig fram VAD det kan vara för problem innan de ska in en psykolog? Visst - det kanske är bra men jag tror inte att det behövs faktiskt. Du vet ju oxå vad jag anser om Kumla kommuns brist på barnomsorgen - när de vid flera ggr inte visste vart Maja var när jag hämtat henne - o det visar sig att hon har varit bort i 4 timmar o de inte ens märkt att hon varit borta innan jag kom!



När Niklas var liten så var jag med om nästa samma sak - jag fick hem samtal om hur han slogs, hur han gapade, hur han inte hanterade situationen - med det visade sig att det var oxå en annan pojke som tog ALL uppmärksamhet o var dominant o Niklas fixade inte detta - HAN SA IFRÅN - men när fröknarna inte lyssnar utan satt där o hörde honom - så var det HAN som blev jobbig! Han blev mer förbannad iom detta o då var det "fel" på honom...

Du kanske kommer ihåg allt - hur de trodde att det kom hemifrån - medan jag hemma hade världens finaste ängel fattade ingenting!?



Hoppas det löser sig för er!

2011-01-28 @ 14:56:30
Postat av: Mossfolk

Jag är alldeles övertygad om att Melker inte vill byta ut sin mamma mot någon annan mamma i hela världen :) Och jag är ungefär lika säker på att ingen mamma skulle vara en bättre mamma till honom än du!

Sen är det förstås både jobbigt, frustrerande och sorgligt att det inte fungerar i skolan. Håller tummen för ett bra möte på måndag och att man snabbt får en bättre bild över vad som sker när det går snett. Dvs vad har hänt innan, hur ser det ut runt omkring, vad gör de andra osv. Den Melker vi känner är både trevlig, väluppfostrad, smart och social, med ungefär samma humör och fantasi som de allra flesta sexåringar... och det är ju tur för det innebär att hur kämpigt det än är just nu, är förutsättningarna goda för att det ska ordna upp sig!

(Det var inte alls meningen att det skulle bli så här långt :)

2011-01-29 @ 22:46:05
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Miss Piggy

Helèn & Mossfolket : Tack för era rader det värmer !



Helén : Självklart får du läsa min blogg o du får också skriva i den.

Roligt att se några rader från dig :)

Jag fattar inget heller om Melker.

Men vi får se vad de säger.

Tar all hjälp han kan få nu så det inte kommer senare.

Kommer ihåg allt som du skriver o jag tycker detsamma om kumlas brist i barnomsorgen.

Men jag vet faktiskt inte VAD jag ska göra man känner sig helt handfallen !



Hoppas det är bra med dig o magen o självklart hela familjen !

Snart kommer väll lillen ?

Hoppas allt går bra !



Karin : Tack ! Tyvärr så blev det inget möte idag för läraren är sjuk.

Är så typiskt när jag nu vill veta allt som händer .

Men jag hoppas läraren kommer tillbaka snart så vi får in ett nytt möte.

Satt hela kvällen igår o googlade runt om alla händelser...finns en hel värld där ute :)

Men det är skönt att veta att man inte är ensam !

2011-01-31 @ 11:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0