Barn...

Barn barn barn.................
När Mattias kom hem igår efter jobbet med Mira så säger han - Mira är inte välkommen till dagis imorgon för hon är magsjuk.
Oj oj är hon sjuk ...Men F*n heller hon är frisk som en nötkärna !
Hon hade varit hård imagen dagen innan så det släppte väll när hon var på dagis.
Men vi sa vi avvaktar väll för att se om hon är sjuk.
Så vi åkte förbi en arbetskamrat till mig för att lämna en sak sedan till Willis för att storhandla.
Gick även in på skopunkten o köpte skor. Melkers vinterskor hade gått sönder så han var tvungen att ha nya o även jag hittade ett par för 50 kr. Som hittat :)
Mira mår fortfarande toppen. hem käkade pizza. Ringde till jobbet för att berätta att jag inte kommer !
Känns som jag aldrig är på jobbet längre...Började i Torsdags efter min magkatarr o sedan hemma igen. Känns skit ! Vill jobba.
Men men kan ju inte göra så mycket. O Mattias kunde ju inte heller vara hemma. han har blivit lagbas på Bmw bygget.
O om två veckor ska jag ha semester 1 Vecka för att skola in henne på nya dagiset. Kommer att jobba helgen men när får jag jobba en hel vecka ????? Kanske när Mira har fyllt 10......
Svärmor har varit så snäll o erbjudit sig att skola in Mira,men det tycker jag är min uppgift som Mamma. Men nästa gång Mira är sjuk enligt dagis så ska jag ringa Svärmor o fråga om hon kan vara där istället så jag kan jobba !

O inte nog med det så fick jag ett mess från tjejen vi har köpt katten ifrån.
Den har nu blivit bortlovad till någon annan......
Så min dag har varit skit rolig ! har mest varit ARG !
Men letar förtillfälligt efter en ny kisse. Hittade en jätte söt Birma katt som jag funderar på att ringa. De tråkiga är att den kommer att bli mycket större en Ester.
För den katten vi ringde på skulle också bli liten.
Men det kanske inte spelar någon roll, huvudsaken är ju att Ester tycker om den.
Ska vänta tills Mattias kommer hem,han måste ju också få vara med o bestämma :) O om han tycker om den så kanske vi får en kisse till helgen :)
Är så bebis sugen :)

..........................................................................................................................................................

En sak jag kan vara riktigt glad över är att jag har gått ner 6 kg på 12 veckor :)
Nu återstår bara 4 kg sen är jag nöjd !
Så nu rensar jag alla mina kläder för att få plats med nya fina till min slanka kropp :)
Slänger alla kläder jag inte ha använt på minst 6 månader,självklart får några vara kvar men det mesta ska veck !
Så i helgen tänkte jag åka o dumpa kläderna hos en vän o se om hon vill ha lite sen skänker jag resten till röda korset.
Har börjat rensa Mattias kläder också, men han ska få gå igenom de först innan vi slänger de.
Förstår inte varför man sparar på allt...Hittar saker man inte har använt på jag vet inte hur länge. Så när snön försvinner så ska det rensas saker o sedan åka till tippen. Barn sakerna jag har kvar ska jag skänka till Navet så det kommer till användning.



Nu ska jag ta lite kaffe så kanske jag blir lite gladare !






Gå in i Melkers rum när han är borta är roligt :


Mina nya vardags skor :


Ha det gott alla !

XO XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0