28 Jan-8 FEB

Hallå i stugan :)
Nu ni så ska min hjärna få fundera lite.....
Vi börjar med fredagen den 28 Januari.
På morgonen så kom Far förbi o hälsade på o självklart hade han med sig en semletårta,SÅ gott !
När Mattias kom hem så åt vi sedan ner till Daniel & madde för att titta på bebis.
Lilla Molly var 5 dagar gammal då. Så söt.
Tycker alla bebisar är så söta så jag blir ju Bebissugen :)
Men det blir inga mer barn här,Mattias är det ett stort NEJ ifrån.
O mig, Ja kanske senare :)
Tycker att det är världens Bebiboom från de jag känner.
Två har fått sina första barn sen är det en som har fått sitt andra.
O snart så vet jag att en kommer få sin fjärde :)
Ja det är stort att få första men faktiskt lika stort att få sin andra,tredje osv.
Lördagen 29. Så hade jag o min Mor namsdag DIANA så grattis till oss :)
På förmiddagen så kom Anders & Karin för att passa våra troll.
För jag o Mattias åkte till Katrineholm o hämtade en liten bebis till familjen.
Får jag inga två benta mer så får jag fyrbenta i alla fall :)
Lilla Sigrid :
Ester har varit lite avundsjuk men det blir nog bättre med tiden. Nu har hon i alla fall sällskap när vi är borta !
När vi fick Ester så vågade hon knappt gå ut ifrån vårat sovrum de två första dagarna men Sigrid är en tuff katt ut o kolla läget med en gång :) Skönt det !
Söndagen så blev det bullbak på morgonen.
Hade bjudit över Tomas o Marica på lite kaffe o deras tös Mira tycker om mina bullar. Så vad gör man inte för barnen :) Roligt att baka något de uppskattar !
Var en väldigt trevlig Söndag i alla fall ! barnen leker så bra med varandra nu. Stora är de :)
Måndagen den 31 jan så var det inplanerat möte på Melkers skola.
Men när jag o Mira var ute på en morgonpromenad så ringde de o sa att fröken var sjuk så det var inställt.
Typiskt säger jag bara !
Så jag ringde svärmor o berättade att hon ej behövde passa Mira men att hon fick komma i alla fall om hon ville.
Så hon kom runt två o lekte med barnen sedan tog vi en promenad så hon fick se vart Miras dagis ligger ifall hon ska hämta henne någon dag.
Så det var den Måndagen !
Tisdagen Möte på dagis ,gick bra är en helt ny avdelning o Mira är den första som börjar...   så kom Jennie över på en morgon / eftermiddags fika. Trevligt som tusan.
De tråkiga var väll att Mira var på sitt sämsta humör. Men Jennie har två egna barn så hon är säkert van med bråkiga barn :)
När jennie var här så kom Anders o lämnade Bernhard. Deras dagmatte var på uppdrag så då fick vi rycka in. Trevligt som alltid.
Men när jennie hade åkt så tänkte jag natta Mira men då ringde de från skolan o sa att jag var tvungen att hämta Melker.
Så upp med Mira sätta på alla kläder på med koppel på Bernhard o iväg...Tur att vovven är lydig för Mira fick passa han medans jag gick in för att hämta Melker :)
Sen vid 17 så kom Anders o karin o hämtade han o de stannade även på fika..Semletårta :) Jennie hade med sig vanliga semlor.
Tror jag har ätit semlor varje dag o jag är inte trött på det ännu :)
Onsdagen så började Miras  på nya dagiset. Nya saker de har hittat på i Kumla. 3 dagars inskolning.
Man ska vara med tre dagar från 09,00 - 15,00 o man ska göra allt med barnet,mata,byta blöja mm
De är två personal,ena känner jag från Miras första dagis. En väldigt trevlig fröken men jag hade lite svårt för henne förut men nu tycker jag hon är toppen. Alla förtjänar en andra chans !
Vi lånade in lite andra barn från dagisen brevid o det gick jätte bra. Hjälpte personalen med att sätta ihop lite bord o sånt . Blir lite jobbigt att bara sitta när Mira sover middag.
Efter dagiset så var det iväg för att hämta Melker hem laga mat göra sig iordning sen iväg till Sveas.
Hade ett möte med mina Tyska vänner :)
Var riktigt trevligt.
Sen iväg till Jennie, vi skulle iväg på en Vinafton men det kom något imellan så då gick jag hem till Jennie o Jonas i stället o drack kaffe o pratade skit.
Alltid trevligt att träffa glada Jennie.
Sen gick jag hem,var skönt med en promenad efter massa fika :)
Torsdagen: Inskolning . Idag kom en liten pojke till som fick börja tidigare,han är några månader mindre än Mira.
Super söt kille. Han var en väldigt mat glad kille åt massor,han hade inget stop i magen. Roligt att se :)
Super trevliga föräldrar,nyinflyttade från Göteborg.
Roligt att träffa lite nytt folk ibland.
Fredag :
Gick bra idag också ! Det bästa med denna inskolningen är att man får lära känna personalen jätte bra. O jag är super nöjd över båda två !
Lördag-Söndag- Jobbade ! Hände inte så mycket mera !
Måndag : ledig så jag gick iväg till Miras Dagis igen mellan 9-11. En ny tjej till ska börja . Hon är 1 år äldre än Mira. blir roligt när det kommer mera barn.
Efter dagis så tog vi oss en lång promenad sedan iväg för att hämta Melker.
Tisdag:Idag så har det kommit massor av blöt snö....Var inte lätt att gå iväg med en barnvagn till Miras dagis.
Denna dag är första dagen för Mira på dagis utan mig.
Tror faktiskt att det går bra !
Melkers skola ringde nydligen o berättade att det var bråk ........Svårt att lösa över en telefon..Men idag blir det ett möte. Klockan 14,30 ska jag träffa läraren .
Så får vi se vad de säger ......
Snart kommer Sofie på lite kaffe !
Ha det gott alla !


XO XO

Kommentarer
Postat av: Fia

Men gud va dom håller på ,på Melkers dagis, är det bara HAN dom skyller på jämt???

Hör av dig nån dag när du har lust med en fika så kommer vi förbi eller tvärtom =)

Saknar dig gumman <3 kram <3

2011-02-08 @ 14:31:31
Postat av: Miss Piggy

Ja det är helt sjukt ! Men men försöker göra det bästa utav allt !

Har haft mycket veckorna som varit men jag hör av mig nu i veckan. Jobbar kväll så en morgon kaffe sitter inte helt fel :)



Kram på dig vännen !

2011-02-28 @ 09:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0