Fre

Idag är det Anna dagen, så Grattis till mig :)

Nu så har jag hittat Miras Pelefant som hon gjorde :
I Natt så har det kommit rätt så mycket snö.
Tyvärr så är det blötsnö.så jag kan tänka mig när Melker kommer hem från skolan att han är rätt blöt : /.

Melker O Mira blev super glada när det var så mycket snö.
Tog oss 40 min att gå till Skolan på Morgonen.
Mira hon skrattade hela vägen för att hon tyckte det var så roligt med snön :)



Fick med mig en Lapp från Melkers skola som jag ska skriva under.
Det är ett återgärds program som skolan måste göra om det finns problem.
Det roligaste var väl att rektorn inte viste att de var tvungna att göra det tills jag sa till.
Så nu efter lite väntetid så fick jag det.
Men det tråkigaste var att jag tyckte de kunde skriva lite mer om vad de ska göra,för de har gjort det väldigt lätt för sig.
De kanske inte vågade skriva för mycket för jag berättade för rektorn att om de inte gör de det skriver i pappret så kan jag anmäla dom.
Kanske var dumt att berätta det :)
Ja ja får väl se om det blir förbättring !


Igår hade jag sån tur,de ringde mig från jobbet 06,55 o frågade om jag ville jobba dag.
Självklart säger jag.
Tur ibland att man har morgonpigga barn :)
Var bara att sätta på dom ytterkläderna o åka iväg.
På Miras dagis såg de väl att jag var rätt stressad så personalen tog Mira i dörren :)
Så 07,15 var jag framme,dä ni :)
Bad Miras dagis om ursäkt när jag kom o hämtade henne :)
Men det var ingen fara för dom .
Är så nöjd över dagiset ! är toppen personal & mira älskar att vara där !
Hon har tillochmed skaffat sig en pojkvän :)
Neo heter han o de är lika gamla.
De kramas o pussas,de är så söta tillsammans !


Idag när Mattias kommer hem så ska jag vara extra snäll :)
Tänkte att vi skulle göra om lite hemma, vi tar Miras rum,Mira tar Melkers rum o Melker vårat.
Miras rum är så litet o hon leker ju där inne,vi sover ju bara i sovrummet så vi kan ha ett litet för sängen får plats precis :)
O vårat rum har en Altandörr så det är lite orättvist om Mira ska få det o Melker är ju störrst så han får då vårat rum.
Väldigt krångligt detta :)
O Miras rum tänkte jag vi kunde tapetsera i Helgen. Vill gärna inte ha rosa.
Men Melkers o Miras nya rum får de vänta med för vi kan tapetsera när de har sina grejer inne.
Kostar ju lite pengar också tråkigt nog.
O vårat nya rum måste vi tapetsera innan vi tar in sängen,finns annars inte så mycket plats att tapetsera på !
Så nu hoppas jag att Mattias också har lika stor lust som mig :)


Tänkte lägga upp ett filmklipp på Mira men det gick inte .....Undra hur man gör ?

Ja ja här kan jag inte sitta hela dagen :)

Ha en trevlig Fredags kväll alla !

XO XO




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0