Två Dagar kvar :)

Blir ett snabbt inlägg här för att visa att jag inte har glömt min blogg :)
Har nu varit hemma i två dagar från jobbet.
Beror mycket på min son som har fått lite mer problem i skolan :(
Men men nu tror jag att det har fixat sig ett litet tag i alla fall !
Skriver mer om det någon annan dag !
........................................................................................................................................................
Var med min Bror o Julhandlade i Tisdags o herregud så mycket folk det var.
Men det var trevligt att gå runt med broder själv o kika lite.
.........................................................................................................................................................
Igår så slutade Melker skolan,alltså skollov.
Så vi hade köpt Tre glasskulpturer till tre stycken.
Hans Fröken fick en GlasÄngel som håller ett Hjärta,super fin.
O hon blev super nöjd !
Hans två andra hjälplärare fick en Glasgroda o en GlasVal.
Mira lämnade sina igår också hennes fröknar fick Glasnallar som håller i ett hjärta.
Tycker det är tråkigt att ingen i Melkers klass eller Miras dagis samlar in pengar för att köpa något  till Fröknarna.
.....................................................................................................................................................
Två dagar kvar till Jul !
Så roligt :)


Imorgon är det uppesittarkväll med Julmat :)
En tradition jag och sofie har haft i snart 10 år.
Och med åren har det kommit fler som också vill vara med !
En riktigt trevlig kväll, först är det Julmat sedan Bingolotto med efterrätt :)
I år blir vi inte så jätte många.
Det blir Sofie, Tomas,Marica,Elma O kanske Crille till Maten sedan kommer Anders o Karin till Bingolotton.
Ser fram imot det jätte mycket !

Så nu måste jag fortsätta med barnens present som de gör till två personer.
Det tråkiga med denna present är att den ska stå o torka tre olika gånger i flera timmar :(
Kan tyvärr inte lägga ut bilder på detta ännu får göra det efter jul.

Jul firar Fam Rhodiner själva.
Men i år kommer min Mor o är Tomte sen stannar hon o Kenneth på mat.
Sen kommer kanske min Far också.
Melker har ju firat Jul med alla i min Familj för förr så firade vi alltid hos min syster men nu har alla bestämmt att vi firar på varsit håll.
Vill inte att mina barn ska flänga hit o dit på Julafton.
Julafton är en dag man ska ha trevligt,äta mycket, o ta det lungt.
Men alla som vill fira Jul med oss är välkomma hem till oss.
Så det är jätte roligt att min Mor o Kenneth kommer denna JUl så Mira får uppleva en Jul med Mormor.
Min Far var hos mig förra året också :)
Om jag inte skriver innan Jul så vill jag Önska alla en riktigt trevlig Jul o hoppas ni får många klappar :)

Xo Xo

Kommentarer
Postat av: Helén

Hopas ni får(som alltid) en toppenfin o mysig kväll med vänner o allt gott! :)

Sat med julen, man ska vara hemma o slippa stressa! Sa att Dannes föräldrar o syster skulle komma hit o fira jul i år istället för barnens skull - men sen ångrade vi oss, vill inte ha hit hans syster - hon är inte välkommen hem till oss pga saker hon har gjort. O vi vet oxå att hans föräldrar inte skulle komma då heller så nu åker vi dit - men nästa år gumman ska JAG VARA HEMMA oxå - o redan planera in det detta års juldag! skrattar



Önskar dig en riktigt God Jul o vill bara tala om att jag saknar "våran tid" - det är en tid i mitt liv som trots allt var "jobbig" (du vet) men som jag kom upp mig för - o våran tid med små galenskap o hejdundrande skratt! :)



Stor kram till dig o din familj!

2011-12-23 @ 09:52:35
URL: http://www.mondoblog.se/lattemorsan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0