Tjilevippen

Oj Oj nu så har det varit mycket i några dagar !
I Fredags så kom Mannen hem tidigare o med Blommer till mig :)
Gud vad glad man blir !
Älskar blommer !

Så jag tog upp mina Planer om rumms byte,o han var självklart med på det.
Men inte i helgen :(
Jag som ville göra allt med en gång för denna helg var jag ledig.
Men jag får snällt vänta tills han har ork o lust också.
O jag hoppas det är snart :)


I Lördags så var jag o Titta på min systersson som spelade Handbollsmatch i kumla.
Han var riktigt duktig !
Men de tråkigaste i deras lag är att många är yngre,men vad gör man inte för att få ihop ett lag :)

De förlorade tråkigt nog men inte med så mycket.
Efter Matchen kom de hit o fikade o när de hade åkt så kom Svärmor o hennes gubbe.
Var en riktigt trevlig lördag !
O fick en försenad present av Svärmor :Boken  Choklad Njutning för alla sinnen !
Passar perfekt för mig :)

I Söndags så kom min Kära Vän Sofie O Henrik förbi för att Gratta mig.
O jag fick mer Choklad, Örhängen o en Super snygg Mugg.
Alltid Roligt att träffa Sofieproppan eller som barnen säger Fi :)

Så mycket presenter jag har fått, tänk när jag fyller 30 :)

I Tisdags så var det Lucia.
Hade turen att byta till ett kvällspass så jag han att gå på Miras som började 07,15.
Mycket folk var det.
Men Mira var super duktig.
Hon satt med hela tiden o sjöng o gjorde alla rörelser :)
Så duktig min lilla Tös !

Sen fick jag se hennes fina Julgran hon har gjort på dagis :

Sen var det bara hem sedan Personalmöte sen kvällsjobb.
Min Bror Peter var så snäll o hämtade Mira på dagis när han hade slutat.
För Melker hade avslutning på sin simning.
Tyvärr så har han inte lärt sig simma helt ännu så vi skrev upp han för nästa år också.
O Igår Onsdag så hade Melker Lucia på kvällen,bara hans klass.
Mattias & Jag trodde det skulle vara ett vanligt Lucia tåg o sedan fika men Nej Nej.
Farmor följde med också o Melker blev super glad för det !
När vi kom till skolan så delade Melker ut papper om vad som händer under kvällen.
Sedan fick man slå sig ner.
Sedan kom det fina Lucia tåget in,det var verkligen Lucia med tärnor,tomtar, peppakaksgubbar o en stjärngosse.
O Lucia var grannflickan. Så fin hon var.
De hade dikter små uppvisningar.
När staffan låten var så går Melker fram o tar miktofonen o Sjunger o de andra var bakgrundskör.
Då kände jag mig riktigt stålt som mamma !
Han var så duktig hela kvällen o han stog stilla :)
Tyvärr så kan jag inte lägga ut några bilder men det var en super fin Lucia kväll fast det var 1 dag för sent !



Idag är jag ledig :)
Så vi har varit o lämnat Melker på Skolan o nu latar vi oss :)
Snart kommer lillebror o är barnvakt.
Ska upp o köra 12,50.
Tur att han kunde annars hade jag varit tvungen att avboka denna gång också :(
Men men körkort kommer ju tyvärr inte på posten :)
Måste försöka få tid att plugga teorin,det är ju inte så långt tid kvar tills jag ska göra provet.
Ska försöka ta mig tid på Måndag för då är jag ledig,o nästa gång jag är ledig så är det JUL .
Tänk vad tiden går fort :)
Älskar Julen.
Dagen innan är också väldigt mysig då kommer vänner över o spelar Bingolotto o äter Julmat !
Nu fick jag lite panik.......Har inte köpt någon lott än .....


Nu ska jag baka något gott tills Robbin kommer ,något med saffran :)

Ha det gott alla Vänner !

XOXO

Kommentarer
Postat av: Mossfolk

Nä vi har inte heller köpt lotter... men om jag minns rätt gjorde Anders det den 23:e förra året...

Kul med en massa lucia! Fast däremot hade du väl inte alls varit tvungen att avboka körlektionen. Jag hade ju faktiskt också kunnat barnvakta idag :)

2011-12-15 @ 13:15:14
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Helén

Hej tjejen!

Tycker det är jättekul att du bloggar! :)

Vill bara önska dig en fin jul här framöver...



Stor kram H

2011-12-16 @ 07:12:17
URL: http://www.mondoblog.se/lattemorsan
Postat av: Helén

Sv: Haha - JAG sluta blogga? Kanske när jag ligger på hemmet? Eller näää - då har jag all tid i världen o hamnar jag på demensavdelningen så har jag alltid nått att blogga om, menar - kommer aldrig ihåg vad jag har skrivit! ;) (Om man nu får skoja om sånt?)



Visst är det fint med löshåret?!

Det som är så skönt att jag väljer själv när jag vill ha det iom att det sitter med klips...



Stor kram!

2011-12-16 @ 09:23:36
URL: http://www.mondoblog.se/lattemorsan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0