Gravid ?

Som rubriken lyder  - jag är inte gravid !
Varför skriver jag detta inlägg ? Jo för att jag tycker denna fråga är jobbig när någon ställer !
Skulle aldrig själv fråga någon om jag inte visste till 100 % att personen är gravid. Vissa vill att man frågar men jag själv skulle aldrig ställa frågan !
Det är så här,ibörjan av sommaren så fick jag frågan av två personer,de är psykiskt sjuka så då ska man väll inte ta tills sig det. Men förra veckan så fick jag frågan av en fullt frisk man..*ARG* O senare samma dag av en fullt frisk dam..*ARG*.
Det är så här med min först,alltså Melker så vägde jag 68 kg till mina 171 cm långa när jag skrev in mig i v 8.hade då en väldigt platt mage. Innan jag fick han så vägde jag x antal kilon över 100 :) Hade inget vatten jag blev bara väldigt stor. Åt inte mer under graviditeten o jag jobbade hela tiden. När Melker var 1 år så vägde jag 62 kg o mådde skit bra ! Med Mira skrev jag in mig i v 14 o då vägde jag 65 kg o när jag fick henne så var vikten runt 100 men inte lika mycket som med Melker. Nu är Mira snart 1 1/2 år o jag väger 69 kg o mår skit över det. Fattar inte....Är det svårare att gå ner i vikt efter andra barnet ? Om det är någon som läser detta så skriv vad ni tycker !
Nu i veckan så ska jag faktiskt skriva in mig på Kumlabadets gym o bad :) Får bara hoppas att jag våga visa mig i bikini .... Men fläsket ska bort nu o jag ska ner till 60 kg om jag nu ska svälta. O svälta innebär för mig att sluta med mat o inte godis :)
Vad vill jag nu ha ut av detta inlägg ? Jo sluta fråga om ni inte vet till 100 % ni kan faktiskt såra nån !


Kommentarer
Postat av: Helén

Hej min vän!



Jga hade jättesvårt att gå ner efter Nicke men när jag väl gick ner - så försvann 70 kg på en gång! Efter Maja var det svårt oxå - tog över 1 år innan ens vågen rörde sig neråt, gick ner till 70 efter jag o P gick isär o då var jag smal!

Sen vet du ju varför jag blev FÖR smal - menjag har bantarsoppan gumman om du vill ha recept - krävs jävlarenamn o envishet för att orka med att äta den men det funkar!

Säg bara till raring!

Puss

2010-09-04 @ 17:55:11
Postat av: Miffot

Hahaha, ja du är rolig du. Kom ihåg vad jag sa förut. Ett tips är att inte lyssna så mycket på jojobantare.... för man har inte lyckats om man hela tiden måste banta i omgångar. Men men... vad vet jag... har jag lyckats? ;)

Ett annat tips är att skita i olika grejer som cam o atkins... bästa är att lära sig vad du måste ha i dig.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/maltidsersattare/quick-diet-complete-42-portionspasar

Den är faktiskt skitbra och god... byt ut exempelvis fikabrödet och lunchen till en början sedan utöka. den innehåller allt som du behöver så du behöver inte vara orolig att du går miste om något.

Du kan ju bli lika enformig som mig på mina träningsveckor :). 1 timme gym på morgon, proteindrink efteråt, havregrynsgröt med hallon, omega3 till frukost. kl 10: 2st bananer. Lunch: kyckling med körsbärstomater (du ska ha något kolhydrats tillägg). kl 14: 1st banan och en proteindrink. kl 17: middag... valfritt dock ej snabbmat. viktigt att man bara får synda max 2 gånger i veckan. kl 20 proteindrink. Jag kör väldigt lite kolhydrater men har en baktanke bakom det hela.

2010-09-04 @ 22:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0