Massor av text :)

Nu sover barnen så då passar jag på att blogga....
Börjar från Lördagen...
Då kom Sofie o Henrik förbi på en kaffe,blir inte så ofta nu men det är alltid trevligt när man väll får tid att träffas. Förr träffades vi jämt men tiden går o man får konstigt nog mer att göra. Men när vi väll får tid så träffas vi ! Ibland så saknar man tiden när man inte var så uppbunden till allt,när man tex var sugen på en kaffe så var det bara att åka iväg o ta en o sitta i flera timmar o prata massa skit. Men men man ska väll vara glad också att tiden går framåt o man har visa speciella vänner kvar !

Söndagen var det, ja den dagen var uppbokad :). På morgonen så åkte vi in till Marieberg för att köpa en förlovningspresent till Anders O Karin. men med våran tur så var allt stängt. De öppnade 11,00 o vi var där 10,00. Så då styrde bilen in mot Örebro för att se om något var öppet där men Nej nej. Vi gick på stortorget o kände oss som de sista människorna på jorden :) Väldigt lugnt o skönt var det men man är ju inte van för i Örebro så är det alltid full fart o massor av folk. Så då åkte vi till Maxi för att köpa en leksak till vovven. Sen åkte vi hem till dom,tyckte det var otroligt pinsamt att komma  utan. men det är inget man kan göra så mycket åt nu de får helt enkelt en försenad present ! När vi kom dit blev det fika o bildvisning, de var i .....( Kommer ej ihåg var de var ) o förlovade sig. Jätte fina bilder var det o förlovningsbilden är en dröm...Under ett vattenfal l ! Efter en trevlig fika där så åkte vi hem o gav barnen mat o Mira fick sova lite sen iväg till stora tjejen Elma som blev 1 år. Tiden går så fort. Tyvärr så har jag ingen nyare bild på sötisen så det får komma senare. Trevlig fika där också sen blev det kväller !

Måndagen började med att jag gick o lämnade Melker på skolan sedan hem för att fixa ordning Mira till dagis sen iväg med henne också. Efter det så tog vi bilen o åkte ut till en grusplan i sannahed o jag fick sätta mig bakom ratten :) Vi åkte runt runt så jag fick lära mig att bromsa o växla o koppla o gasa. Mycket blev det men efter ett tag så kändes det bra. Så då letade Mattias upp en väg med inte så mycket bilar som jag fick köra på. O jag är så nöjd med mig själv,gick skit bra !
Sen var det hem hämta baren fixa mat o äta sedan var det min tur att gå till jobbet.Har kvällsvecka denna vecka så jag jobbar fyra kvällar i streck sen ledig tre,riktigt skönt.
Kom till jobbet fixade ihop nycklarna sedan tog jag o katarina cyklarna upp på torget för att börja med städ. Vi hade båda städ fast hos olika brukare. Men så hände det.....När jag skulle ställa in dammsugaren så kommer ett jävla strykjärn ner från hyllan o landar på min lilltå..

De första sekunderna kände jag inte så mycket men sen så vek jag mig dubbelt..Min stackars brukare jag städades åt blev lite rädd men jag la på mig det falska fejset o log, det är ingen fara du behöver inte vara orolig....Så jag torkade golvet o gjorde klart allt. sen hade jag självklart ont men konstigt nog så gick det,så jag jobbade hela dagen sen gick jag hem o tittade på tån igen o då var den blå riktigt blå.......
Bilderna är tagna efter 3 dagar så det har sätt värre ut :)
Min chef fick i alla fall ett gott skratt när jag ringde o berättade vad som hade hänt :) Man tror inte att man kan bli så här handikappad för en sån sak men tro mig det blir man.....Gå utan skor klarar jag för då kan lilltån stå upp,det största problemet jag har är att ha på mig skor o gå ,fy det gör riktigt ont än i dag. Så idag Torsdag så var jag hos läkaren o jag blev sjukskriven från första dagen jag skadade mig o hela nästa vecka. Hade jag haft ett soffpotatis jobb så hade jag kunnat jobbat men när man jobbar i hemtjänsten så går det inte. Läkaren visste inte hur lång tid det skulle ta att läka men jag hoppas jag slipper vara hemma för länge. O ja lilltån är bruten men jag klarade trampdynan, hade jag skadat den så hade jag varit tvungen att operera,så ibland har man tur :).

O idag så kom min väska från Kina :) Köpte den för jätte länge sedan o jag har väntat o väntat o väntat men idag så kom den ....
Hat lovat Helèn en bild på skönheten o här har du den :
Är riktigt glad ! Är tur att jag kan bli så glad över en väska :)

Det blev ett långt inlägg :)

Imorgon blir det Firande för min far som fyller....Alla syskon med respektive ska iväg o bowla o äta mat ! Känns väll så där, som jag brukar säga -Man behöver inte umgås bara för att man är släkt ! Snälla Anders o karin ska passa barnen. Vi har sån tur att de vill sitta barnvakt,vi har ju inte så många som vill o som man litar på !

Så nu ska jag ta min tå o hoppa ut till köket för att hämta choklad !
XO XO

Kommentarer
Postat av: Karin

Vi tar vårt gudföräldraskap på allvar ;) Klart av vi gärna barnvaktar! Azorerna var vi på och det är klart att ni inte behöver köpa någon förlovningspresent. Den lurvig hunden är nöjd över sin pipande tupp och använder den precis exakt nu som huvudkudde :)

2010-10-14 @ 21:43:21
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Miss Piggy

Skönt att han blev nöjd !



O självklart får ni en förlovningspresent,nu har ni ju redan fått den :). Är inte alla dagar man går o Förlovar sig !



O du o Anders är verkligen toppen som är så snälla o ställer upp !

2010-10-17 @ 21:58:11
URL: http://melkermiras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0