Min hemska dag !

Klockan plingar o det står 05.50 den 28 November...Bara att gå upp för att göra lite morgonrutiner sedan iväg till jobbet.
Var världens snöväder så det var svårt att ta sig fram.
På väg till jobbet så halkade jag nästan men jag kan säga att jag vaknade till i alla fall :)
In o hämta nycklar för att sedan följa med bilen upp på torget för att göra morgonarbeten.
Efter mycket bråk för att komma fram genom alla snöflingor så blev klockan frukost.
Bästa tiden på dygnet är att få i sig sitt kaffe o en chokladbit :)
Efter det blev det lite mer arbete sedan till sveas för att köpa saffransbullar.
Var ju 1-advent o då ska man äta det.
Sedan följde jag med bilen ner till lokalen sedan hem.
Hem för att skotta sedan sätta sig ner för att ta det lugnt,jobbar ju delat så då har man 5 timmar till att jobba.
Kaffet var på sen kom Tomas o lilla Elma på besök.
Melker gick till en kompis för att leka ute i snön,Mira gick för att sova middag.
Tomas o Elma åkte hem.

Mattias lägger sig för att vila jag börjar med maten, knack knack på dörren...
Melkers kompis kommer o säger att Melker har ramlat,tittar ut o ser kompisens Mamma sitta på marken o skriker något.
Jag skriker till Mattias att han får komma.
O där börjar min mardröm !

Ut o ser mitt lilla hjärta ligga i snön,kan inte röra sig får  knappt kontakt...
Grannarna kommer med filtar o lägger på han....
Jag in ringer 112....
Tårarna kommer...
Kan inte röra sig är rätt så borta..VAD HÄNDER???
Ambulansen kommer fort.
Två killar o en tjej hämtar bår nackstöd,lägger upp en livlös Melker på båren med nackstöd o allt.
Jag börjar ringa runt för att fixa barnvakt åt Mira för jag ska ju jobba.
Jobba jobba jobba var det enda jag tänkte på. Sjukt låter det men jag kan tyvärr inte förklara varför.
Mattias följer med ambulansen o jag skriker hejdå men får inge svar....
HEMSKT !
Tackar grannarna för all hjälp går in o bryter ihop ...Mira sover fortfarande.
Knack på dörren grannen kommer hon ville inte lämna mig själv.
Ringer tillslut till jobbet o berättar. O självklart förstår dom att jag inte kan jobba men man tycker synd om dom också för man vet att det är svårt att fixa in en vikarie på så kort tid.
Men min arbetskamrat var så snäll,finns det ingen så jobbar jag. Så det lugnade mig mycket !
grannen var ett stort stöd !
Går in för att väcka Mira fixa mat o sätter mig o stirrar.
Vad ska man göra ? Tillslut ringer Mattias o säger att allt är bra !
De gjorde alla tester o hittade inget o väll inne på sjukhuset så vaknade han till.
Troligtvis var han i chock tillstånd när han ramlade !
De ville ha kvar han i några timmar för koll.
Så han kom hem ca halvnio på kvällen. Anders var så snäll o körde hem dom !
O det var så skönt att få se en glad o sprallig Melker igen !

Denna dag var hemsk för mig alla tankar åkte runt i huvudet !
Det är jobbigt att vara Mamma när sina barn skadar sig !
Men jag är SÅ glad att det gick bra !
O våra grannar är helt klart bäst vet inte vad jag skulle ha gjort utan dom en dag som denna.
Skolan har ringt o frågat för barn såg Ambulansen igår,grannen har varit över för att se hur han mår.
Min syster har varit här för att se så allt är okej !
Det är skönt att veta att det finna omtänksamma människor !

Min Älskade pojke :







Kommentarer
Postat av: Anna

Oh herregud, jag grät mig igenom hela inlägget, fy VILKEN hemsk händelse, men så skönt att det gick bra och att det inte hände något!



Stor kram!!!

2010-11-29 @ 14:18:52
URL: http://www.alfredsmamma.wordpress.com
Postat av: Helén

Men herre guuuud.... Tårarna rinner o jag satt med andan i halsen under tiden jag läste färdigt inlägget! stor suck Så UNDERBART att allt är ok med lillkillen... Det är så hemskt när barn skadar sig - min Nicke blev ju nedslagen i helgen o som mamma finns det inga gränser för sin känslor till sina barn...



Ta hand om varandra!

Puss!

2010-11-29 @ 15:06:48
URL: http://www,4childrensmom.wordpress.com
Postat av: Anonym



ja det var en jobbig dag för alla !

Tur i alla fall att han klarade sig utan några skador !

ja Helèn läste det,fan det är sjukt vart världen är på väg.Hoppas han mår bättre nu !

Som Mamma känner man sig så otillräcklig när faran är framme.



Pöss & Kram till er !

2010-11-29 @ 18:59:37
Postat av: Miss Piggy

Det var jag som skrev men det fattade ni nog :)

Namnet försvann bara...Datorer ! :)

2010-11-29 @ 19:01:13
URL: http://melkermiras.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag hade ju dessutom helt missat att han hade ramlat från ett träd, såg det på facebook efter att jag läst detta inlägg..



Har tänkt på er massor idag, allt kan vända så snabbt.



Puss och kram!



2010-11-30 @ 00:07:37
URL: http://alfredsmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0