Mira 10 månader

Min Tös blev 10 Månader igår den 12/1. Gud så tiden går fort !

O ad mer kan hon gör ?
Jo nu säger hon -Titta -Mamma -Där, sen pekar hon på allt det har hon kunnat ett tag nu !
Krypa gör hon också men på sitt sätt ;) har kunnat det också ett tag men nu går det fort. Resa sig på saker sen gå o hålla i handen tycker hon är skoj. Ursh så tiden går om två månader så ska jag skola in henne på dagis. Men de kan inte vara små för alltid !
Igår så hade jag far över på besök sen hände det inte så mycket mer crille kom förbi på en kaffe på kvällen.
Sjuka känns det som hela familjen är,jag har jätte ont i halsen o Mattias också o Mira är snorig. O Melker är hängig så man får hoppas att det ger sig snart.

Idag så har jag haft fullt upp. Lämnade Melker på dagis halv 9 sen gick jag en promenad till Maxi för att handla lite. Tog en längre promenad för klockan 10,00 så var det Bvc besök.
Så nu väger tösen 10450 o är  70 kort ;). Hon hade nog vägt mer om hon inte var rörlig. Hade tänkt ge den andra sprutan i svinvaccinet men vill vänta tills hon är bättre.
Hon kunde i alla fall allt man skulle kunna när man är 10 månader ;)
Men tänderna har fan gömt sig,men det var vist vanligt o bra att inte ha tänder för tidigt så det är ju skönt att höra. Hon kan ju tugga allt fast hon inte har tänder. I bland ser hon ut som en gammal tant när hon ler. Fan man är ju skadad jobb jobb är det enda man tänker på :).
Ja till saken , efter Bvc besöket så var jag hundvakt åt Bernhard världens snällaste hund ! Melker o Mira tycker det är skit roligt men inte Ester fast hunden bara ligger o inte gör något så vågar inte ester sig ut, men hon lär sig nog snart.
Mira älskar djur men hon vill inte röra dom bara sitta brevid. Det är samma med katten o det är ju rätt så skönt.

Här är vi på väg ut. Är glad att jag inte har hund för fan vilken tid det tar att sätta på alla kläderna :)

Hade inte vovven så länge men det var en trevlig stund i alla fall !


Så det är nog det som har hänt !
Ha det gott alla så länge !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0