Lör-Mån

Ja hur har helgen varit mina glada ?
Svin kallt för min del, det är ju sjukt vad kallt det är.
Tycker om snö men nu kan man ju inte vara ute o åka pulka för det är ju för kallt för barnen !
O nu så har jag varit o lämnat Melker på dagis o det var -22 grader, både han o Mira tyckte det var svin kallt men mest synd är det ju o Mira för att hon inte rör på sig o sitter ju bara stilla ivagnen så jag kan tänka mig att det blir kallt också !
Nu så ska dagis o vi testa o ha Melker tre timmar om dagen i stället för fem timmar tre dagar i veckan. En personal var tvungen att sluta så de vill ha Melker på dagis när de är full bemanning. Oj vad hemskt det lät ! Men nej min kille är ingen värsting han är bara lätt irreterad o lättlurad, säger någon åt han  att hämta den där leksaken,Melker hämtar den för att han tycker han är snäll men det han inte vet är att han är dum mot den han tar leksaken ifrån ! Men men detta dagis är toppen o han får den hjälp han behöver så det är SÅ skönt !
I Lördags så kom Tomas,Marica o Elma över,vi fikade o hade det riktigt trevligt. har skrivit detta förut men gör det igen, de är super trevliga !:)
Vid sex tiden åkte de hem o Mattias åkte ner till Daniel o Madde för spel kväll,hade också viljat följa med men har man småbarn så har man. Men då tänkte jag passa på att ha en myskväll för det är inte ofta man är själv med barnen. Vi åt chips o godis o tittade på tv o Melker fick vara uppe till nio. Roligt för han för annars lägger han sig alltid halv åtta. Efter jag hade sövt Melker så sövde jag Mira...Trodde ja ! Tog fram lite mer godis o tänkte ta ett glas vin men ångrade mig lika fort:) Sätter mig i soffan sen kommer världens illvrål,ja då var set själv klart Mira som hade vaknat efter tjugo minuters sömn. Mattias kom hem runt tolv jag låg fortfarande kvar o försökte söva tösen,Mattias äter lite o sätter sig framför datorn för att sedan sova. Jag ligger FORTFARANDE kvar o försöker söva o tillslut somnar hon o då är det bara för mig att gå upp o göra ordning mig för natten ! Så det var min roliga lördag kväll.
På morgonen så blev det världens tjafs inte från min sida men från herren i huset:) Ja säger till melker o Mira att idag så kommer pappa upp o ger er mat -Mattias -Sluta o tjata. Ja säger samma sak igen o Mattias blir skit surig men vet ni vad ??? Han gick upp med båda barnen,ni som inte vet i denna blogg är att Mattias har aldrig gått upp med barnen själv o att ja får sova ! Så jag sov till kvart över nio sedan tog jag en jätte lång dusch utan att barnen satt utanför. Så ska man ha !!
Efter det så åkte vi ut till svärmor o åt god mat o fikade så det blev hela dagen. När vi kom hem så var det bara att duscha Melker för att sedan sova, sen gick vi o la oss ;).
Så det var min roliga helg !
Måste ju också skriva att jag älskar min karl,men visst det är alltid skönt med sovmorgon nån dag o slippa tänka på frukost ,blöjer mm. Jag har helt enkelt skämt bort han !

Min älskade familj !

Kommentarer
Postat av: Helén

Hahaha -Mattias då - ska dra honom i örat nästa gång vi ses! ;)

Näää - som du skriver så har du skämmt bort honom lilla unge! ajabaja

;)

Vet du?

Klart man älskar din man men man behöver inte jämt vara eniga o man kan faktiskt kombinera Älska/irritation! Så de så... :)



Puss o kram

2010-01-12 @ 08:36:08
URL: http://www.heponimas.wordpress.com
Postat av: Miss Piggy

Du har så rätt så !:)

Puss på dig !

2010-01-12 @ 09:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0