Fre-Mån

Hallå i den snöa stugan :)
Då börjar vi från början :
I Fredags så blev det bullbak, behövdes för det ekade i frysen efter fikabröd. Alltid bra att ha hemma ifall man får besök. Brukar alltid baka om någon kommer men bullar tar sån tid så det gör jag o fryser in.
På eftermiddagen så kom Daniel o Oliver förbi på en fika. Sen hände det inte så mycket mer,crille kom också på fika annars så blev det en rätt så lugn dag.
Melkers nya favo dag är Fredagar för då får man ta med en leksak till dagis o berätta om den, så denna fredag hade han med sig en transformer. Får se vad det blir för roligt nästa vecka :)
I Lördags så var det jätte lugnt på förmiddagen men sen på eftermiddagen så kom Anders över på en kaffe som sedan blev mat o nästan kvällsmat :). Men när Anders var här så kom Crille förbi o ville ha kaffe o efter en liten stund så kom Tomas,Marica o lilla söta Elma förbi. Var jätte trevligt. Crille är så rolig de hade bestämt att de skulle spela lite Band Hero då frågade han när han skulle komma tillbaka för att han var tvungen att vila innan :) är det inte vi tjejer som ska ha skönhetssömn :)
Men han kom tillbaka o spelade :) Om han var något snyggare vet jag inte !
Tomas o Marica var kvar en liten stund när det spelade,Marica höll mig sällskap i köket. Men när de åkte hem så satt jag o Mira o tittade på o hon dansade hela tiden. Musik är det bästa hon vet ! Melker låg o sov vid denna tidpunkt.

Som sagt det var en väldigt trevlig Lördag !

I söndags så gick Melker iväg till grannpojken direkt efter frukost. Sen hämtade vi han efter ett litet tag för vi skulle åka iväg med Morfar,bror med barn o åka pulka i kvarntorpshögen.
Var riktigt mysigt men kallt fast det bara var -2 men det blåste.
melker älskar verkligen o vara ute han kommer bli en skogsmulle snart :)
Här kommer lite bilder från dagen :
O efter en liten stund så blev det korvgrillning o lite mer pulka åkning innan vi begav oss hem.


När vi kom hem så blev det lite mat sen kom min Mor o Kenneth över o fikade.
Så hela helgen har varit riktigt toppen !!

Men Måndagen har varit skit har haft sån huvudvärk. Mira somnade en liten stund på förmiddagen så det var skönt då la jag mig också sen tittade jag på klockan o då var den runt elva så det var bara att gå upp väcka Mira o klä på henne. Melker hämtas ju halv tolv :(
Så jag mådde skit,men det var bara att laga lite mat åt barnen när vi kom hem men sen så la jag mig med Mira en stund medans Melker tittade på tv så nu känner jag mig lite bättre !
Ska snart börja med maten tills Mattias kommer hem men sen tänker jag inte göra så mycket.
En annan sak ........Det snöar !!
Så det var allt för mig Pöss på er !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0