Fredag

OO Titta vad duktig jag är är bara två dagar sen jag skrev :)
Tänkte bara skriva om lite tankar o så !
Har blivit Moster igen,min lillasyster fick en Luckas här om dagen o vad tycker jag om det ?
Jo det är skit hon är ju 19 år så självklart ska hon klara det men jag tror inte hon gör det. Hon har ju inte valt världens bästa karl heller. Men vilken tur hon hade den kom ju ut i onsdags o pappan kom ut från fängelset i MÅndags..Ja det säger väll allt !
Sen är det ju några som tycker synd om henne.....Varför ska man göra det ? Hon är ju nöjd med situationen o allt.
jag pratade med henne för några dagar sen o sa att det skulle vara roligt om hon flyttade till Kumla o då får jag till svars att hon inte vill ha något med våran familj att göra ! Så varför ska man nu puttinutta med henne. ALDRIG !
Tråkigt men sant så gör min Far det. Men jag har berättat att nu är hon vuxen o har skaffat en egen familj o jag hoppas att han fattar det !
Ja det var några rader om min blåsta lillasyster ! Tyck vad ni tycker men alla människor har ett val i detta liv !
Ha blev lite positivt i detta inlägg också ;)
Igår så var vi o köpte ett träd till våran Ester o hon tyckte det var skit roligt !!

I morgon så är vi överbjudna till Mattias kompisar på spel kväll. Men jag får stanna hemma!
Tycker det är lite jobbigt att gå fram o tillbaka o titta till barnen det är ju inte så att man får koppla av då o komma in i spelet. men mattias får åka själv så är jag hemma.
Har börjat umgåtts med Tomas o Marica väldigt mycket, ett väldigt trevligt par !
De har två barn som oss så det är mycket lättare att umgås då, de förstår en helt enkelt !

Marica o jag satt o pratade för några dagar sen om hur det var att ha ett barn o vi kom fram till att det var lyx tider det :)
För med Melker så var jag knappt aldrig hemma gick på babycafè,babysång o träffade massor av folk som man fikade med på sveas mm.
Men med en till så får man inte gå på babycafè eller babysång sen är det svårare att gå hem till andra med två.
Men misstolka mig inte nu.. Jag är jätte glad över mina båda barn !
men det jag vill få fram är att man har mycket mer social tid med en.
Min närmsta vän förstår mig fast hon inte har egna, hon är så snäll att alltid komma hem till mig o fika för hon vet hur jobbigt det är att gå till någon med två barn.  Hon ringde igår mitt i maten o jag hörde fan inte ett ord hon sa, hör bara att vi kan höras i morgon kväll istället. Så skönt att hon förstår !
Men vissa förstår inte det men men det är tur att man har några som förstår ;)

Måste ju också berätta en rolig nyhet, min vän har nu ett förhållade med en go kille ! (Har tyvärr inte träffat han ännu men jag har hört mycket o det låter bra allt )
Sen fyller ju min skrutta i morgon också..hela 30 år :).

Mira har blivit så rolig hon kryper runt o säger - Titta hela tiden !
Roligt att hon vill prata men jobbigt med samma ord efter ett tag :)
Hon tycker det är roligt nu också att gå när vi håller henne i händerna sen försöker hon dra upp sig själv i stå läge men orkar inte riktigt ännu , tror det beror på vikten :)

Nu ska jag gå o lägga henne för middags dax !

Glömde nästan....Ska försöka lämna bort Mira några timmar så hon får lära sig att vara med andra för hon är ju jätte fjantig. Vill inte vara med någon annan än mig o Mattias.
Melker lämnade jag bort första gången när han var 10 månader o det gick skit bra. Men man kan ju inte jämföra barn !

Så blev ett långt inlägg :)

Ha det gott alla !

Kommentarer
Postat av: ThinaJonasBlirChelsea

Vad kul med nytt ansikte!!! =D

Har mejlat dig nu.

Tråkigt det lät med syster din!

2010-01-08 @ 11:26:51
URL: http://thinajonas.blogg.se/
Postat av: ThinaJonasBlirChelsea

Så lite så =)

Jo det finns ju det.

Tyvär så, nä hennes försök skrattar jag bara åt.

Men sluta kommer hon nog inte, men tror ändå att låsa våran blogg gynnar henne i slutändan =)

2010-01-08 @ 16:48:28
URL: http://thinajonas.blogg.se/
Postat av: Helén

Ojoj detta med din syster raring... suck

Ja, det var ju moget o ansvarsfullt, nybliven mor o allt att tala om att hon inte vill ha kontakt med ngn av er i familjen! Ghaaaaa

Förstår dig till 110% ...



Förstår oxå hur du menar när det gäller ett o två barn - sen kommer det tredje oxå! phew

Sen ett fjärde oxå?! DET kan man aldrig veta! fnissar



PUSS - miss you!!!!!

Ses till veckan hoppas jag!!!

2010-01-11 @ 02:51:08
URL: http://www.heponimas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0