Tjingelingan !

Jaha då var det Onsdag redan.....!
Lite om Mira: Försöker få lite rutiner på henne så man kan få sova om nätterna.
Så nu lägger jag henne i sitt rum runt halv åtta ,åtta sen sätter jag mig o läser en bok sen sitter jag bara där tills hon somnar. har gjort det i två dagar nu o det har tagit 1 timme tills hon somnar. Så det är skönt,för förut så somnade hon i min famn. Så det går framåt. Första natten så gick jag några gånger in för hon drömde men hon somnade lika fort men mellan halv tre o fyra så var hon vaken men då satt jag bara vid spjälsängen tills hon somnade igen. Sen gick hon upp 06,00.
I natt gick det skit bra somnade 21,15 vaknade några gånger men somnade lika fort,efter tre var jag inte inne en enda gång ...vaknade 06,00 så skönt så. Så nu somnar hon själv o dessutom ligger i sitt rum !
Jag hoppas det bara blir bättre !
Är ju lite bortskämd med Melker. Slutade amma han när han var 8 månader o då fick han eget rum,så några nätter satt jag med han men kunde sluta snabbt med det. Så efter det har han lagt sig mellan 19,00-19,30 utan problem ! Vist ibland är det tjafs men alla barn är ju inte perfekta :) Tycker det är viktigt med rutiner sen om båda barnen lägger sig när de ska så får man egen tid o det är ju guld värt !


Lite om Melker : Han har sportlov nu så lite rastlös är han,vill helst inte gå ut med barnen för båda är snoriga,o tråkigt nog så drabbas ju Melker av att Mira inte kan vara ute lika mycket. men igår var han o lekte med grannen o idag ska pojken komma över hit.
O vad hände i morse.....? Efter frukosten så gick Melker in på sitt rum o jag plockade bort från bordet o då hör jag världens duns sen ett vrålljud......springer in till Melker o då har han  blod i hela ansiktet o händer.........PANIK.....vart kommer blodet ifrån ? Efter lite avtorkning så hittade jag två jack i huvudet ett var större än det andra. Svårt att se hur djupt det var så efter lite tryck så var det inte lika mycket blod ,så då ringde vi sjukhus rådgivningen o när jag väll  fick tag i dom så tyckte dom att vi skulle kontakta vårdcentalen så de skulle se hur djupt det var. Så Mattias kom hem ifrån jobbet o hämtade Melker åkte  till vårdcentralen o de fick limma. Så det var tur att man åkte in ! Så Mattias köpte kinderägg åt han o det är han värd,han var jätte duktig o choklad lindrar det mesta :)
ser inte så stort ut här men det var det !



Igår var jag så duktig att jag tog tag i Hokus pokus matstolen. Klädde om den,blev inte toppen men det blev till det bättre i alla fall. Ska byta till lite coolare tyg sen !
Hjälp fick jag också :)



Här kommer två bilder från fotbolls matchen:
Melker har gröna strumpor o bollen :) 


Har ju kommit rätt så mycket snö som ni vet :)
Här är några bilder från våran tomt. Mattias började med taket igår, ska fortsätta när han kommer hem. Skönt när det försvinner,man måste ju tänka på att det kommer bli rätt blöt när det smälter bort,så Mattias tar först bort snön i ränndalarna ...!
Buskarna kommer nog inte vara så fina till sommaren :)
Baksidan.



Så då var detta inlägg klart !

Snart fyller min lilla tjej 1 År o Min kille 6 år o snart firar jag o Mattias två år som förlovade !
Tiden går fort,lite för fort ibland !

Ha det gott alla vänner !
Xo XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0