Mån-Tis

Sitter o tänker på vad det är för dag idag....Jobbigt när man har semester :)
I Måndags så var Mattias  hos Massören,han har klagat på ryggont sen vi träffades  så nu fixade min syster tid åt han hos hennes massör. O han blev nöjd så nu ska han gå om två månader igen. Bättre att betala lite för att slippa ryggont det blir ju inte bättre med tiden !
Senare på kvällen så kom bror på sin "moppe" på besök :)
Käkade lite mat o fikade, trevligt trevligt.
Efter han hade åkt så började Mattias med Sandlådan.
När jag satt o tittade medans Mattias jobbade så kommer en.....
Ursh tycker de är så himlans äckliga. Men nu har jag fått veta av Karin att man ska klippa huvudet av dom :) Kommer aldrig göra det för jag vågar inte ta på dom :). Men det var ett bra tips,så ni som inte tycker detta djur är äckligt är välkomna hem till mig o klippa huvudet på den !
Ja ja jobbet fortsatta fast denna snigel kom på besök. Är skönt att ha en liten skog vid sig för det var bara att åka ut med kärran o slänga all lera.
Sandlådan är inte klar än men idag blir den det,men sanden kommer senare. Så klar är den när sanden kommer !
Här om dagen så skrev jag på Facebook att jag är Höjdrädd ! Mattias har fixat en ställning så vi ska nå upp när vi målar o i Söndags när barnen var borta så tvättade vi huset. Jag skulle tvätta ena sidan o Mattias andra,går upp på ställningen o dog........Ne men nästan,jag var livrädd. Men med Mattias tjat så klarade jag mig en kvart där uppe innan jag gick ner. Det var så otäckt kommer inte ställa mig på den något mera. Får se om jag slipper när vi ska måla......
Målaren var här med färgen idag så imorgon ska vi börja grunda.
Denna var jag uppe på :
Mattias är på golfbanan i Örebro så barnen o jag har haft lite Mys i soffan med Äpple o TV.
Mira somnade strax innan 19,00 så jag o Melker gick ut o fixade gräs runt sandlådan. Melker tyckte jag var en äckel Mamma för att jag tog leran med händerna ...Ha ha han är rolig.
Ne nu så har jag tyvärr inget mer att berätta....
Ha en trevlig Tisdags kväll alla !

XO XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0