Vänner ?!

Nu så har jag inte skrivit på några dagar men hela familjen har varit sjuka från och till :(
Testade o bakade Schweicher nöt kakan med glassen till....den blev god men inte så god som jag trodde den skulle bli. Men nu har jag testat den i alla fall :)
Har blivit ett stort fan av Facebook :) Både jag o Mattias spelar spelen de har där, fishville o Farmville :) Roligt är det i alla fall men det tar tid !
Men det roligaste med facebook var att jag hittade en gammal vän eller gammal är det väll inte, slutade att träffas för ca 6 år sen, blev bara så för att hon bor i Jönköping o jag i kumla så det är svårt att träffas när man har fullt upp.
Det är det jag tycker är skönt att ha få vänner är att man hinner o träffa dom..... FEL Hinner fan inte träffa de jag har man har ju fullt upp med ungar hit o ditt o sen så får man dåligt samvete att man inte hör av sig mm. Har träffat fia också en som jag umgicks med jämnt förut, hon flyttade också så det var därför kontakten försvan men sen flyttade hon tillbaka till kumla för ca 2 år sen o vi träffades i affären bestämde hela tiden att vi skulle höra av oss o träffas. Men det rann ut i sanden. Men nu när melker bytte dagis så går hennes pojk också där men på en annan avdelning så då träffades vi där. Sen skickade jag ett mess o frågade om kaffe, o det fick jag :). Var där i nästan 5 timmar men gud vad trevligt det var o mer gånger kommer det att bli !!
O i morgon kommer Helèn, det är inte en gammal vän vi är vänner fortfarande men vi träffas sällan. Men man har ju sitt !
Det är så roligt att se på Facebook, en del har över 100 vänner på sin sida.....vafan vem har det o vem har tid med så många ??? Tror kanske ingen har så många vänner det är nog vänners vänner. Jag har ca 20 på min sida o jag hinner knappt skriva med dom. Men har man inga barn o så så kanske man har tid inte vet jag :) :) Sen tror jag att vissa vill visa på sin sida att de har mer vänner fast de inte har det. Ja ja det är deras bekymmer men det är roligt att se :)

Blir inga kort idag på barnen orkar inte !
Får inte glömma !!
Min kära syster yster fyller 33 år idag så ett stort GRATTIS till henne !!


Så nu får ni alla ha en bra dag !

Kommentarer
Postat av: Helén

Hihihi - ja du - på fb kan man lätt bli beroende. Bra sätt att hålla sig a´jour när man inte hinner ses IRL.

När det gäller vänner - över 100 st, det är ok tycker jag. En del har många släktingar, gamla vänner etc men de som gan 200 - 500 vänner? Shit!

Jag rensar alltid min lista lite då o då för jag vill bara ha de som jag har en sporadisk kontakt med - att man hörs av iaf!



Om ett par timmar ses vi - vi kan snacka lite om just det du skriver om - vänner? Hinna med? Osv...

Usch - det är inte lätt o bli "gammal" o få familj o barn o ändå hinna med allt runtomkring.



Läste du min blogg igår?

Fick ett tokspel om just detta - alla drar i en! Phew

Berättar sen över kaffet som ska bli MKT trevligt!



KRAM vännen!

2009-11-25 @ 06:34:55
URL: http://www.heponimas.wordpress.com
Postat av: Syster syster

TACK men VA F* kunde du inte hitta en bättre bild haha ser ju för j*** ut...

2009-11-25 @ 08:42:36
Postat av: E&V

Söt blogg! Kika in på våran :)

2009-11-28 @ 11:11:55
URL: http://vendelaemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0