Hej igen

Hallå alla glada !
Mitt bloggande blir bara mindre o mindre men det är svårt att få tiden att hinna det när man är småbarns föräldrer men jag ska bättra mig ! Jag lovar !!

I måndags o Tisdags så var Melker hemma för han var förkyld, så då hände det inte så mycket. Ville göra dagarna super tråkiga för han, för han blev super glad att han slapp dagis. O det är inget bra, han brukar älska dagis så vi får hoppas det blir bättre snart !
Men vi bestämde oss för att han skulle gå på Onsdagen o tror du jag ångrade det på morgonen..............
  För det öste ner !
Men på med regnkläderna. Melkers regnkläder hade läckt igenom lite så han fick hänga upp det i torkskåpet.
När jag kom hem så var det bara att ta av sig allt man hade o hänga det på tork. Helt sjukt mycket regn kom det.
Mattias kom hem kl 10 för de kunde ju inte måla fasaden i detta regn. Så då tog vi bilen för att hämta Melker.
Som sakt jag har inget körkort, vill ha men det är pengar o tiden. är inte den som tycker om att lämna bort barnen till andra om Mattias inte är hemma. OO när han är hemma så vill man ju umgås hela familjen. är väldigt hemma o familje kär ! men denna dag hade det inte spelat någon roll ialla fall jag hade haft körkort för Mattiias har bilen :) o vi kommer ej att behöva två bilar ifall jag tar körkort för jag jobbar ju i kumla.
Lagade mat hela denna dag också tyckte jag.. Först potatis bullar o fläsk till lunch, middag stavmakaroner o tacofärs kväll: varma mackor med tackofärs. 
Mattias åkte iväg o golfade med Anders i Lindesberg så han kom hem när ena ungen hade lagt sig, så då åt vi varma mackor. Hade slutat att regna när han spelade !

I går torsdag, hände inte så mycket. Lämna o hämtade Melker på dagis,har blivit gå kompis me alla på morgonen som går ner till kumla by eller bara är ute med hunden. Man stannar o pratar eller bara hälsar för man ser de varje morgon. Väldigt trevligt faktist men jobbigt också ibland det beror på hur länge man står o talar :).
Gjorde Björnbärspaj till efterätt blev riktigt god.
Crille kom över på kvällen o smaka han fyllde föresten igår hela 35 år ska iväg o gratta han på Lördag kväll.

Mattias o jag har börjat spela lego Indiana Jones..Fan vad roligt det är. Melker spelar inte det för det är lite svårt han spelar Batman i stället i Lego, Riktigt bra spel i alla fall !

Mira har börjat äta väldigt mycket vanlig mat nu. roligt att hon tycker om det .
Igår åt hon en hel banan till lunch, en hel matburk ( de små ) till Middag o en yoggi till kvällsmat.
Men jag ammar nästan lika mycket för det, tills hon är 8 månader ska jag amma sen blir det stopp :)

Kan ni gissa vem hon härmar ???


Svar: Sin far han har alltid bara en strumpa på sig här hemma den andra ligger någon stans i lägenheten :)

Idag är det fredag...Så skönt. Melker har bestämt att det ska bli Pizza ikväll så det ska bli gott !

Min älskling är  jätte förkyld, när hon vaknade på morgonen så var hon alldeles röd kring ögonen o snoret bara rinner :( Hon försöker vara pigg men man ser hur svårt det är. MIn stackars flicka det är första gången hon är sjuk!
Nu ligger hon o sover i min säng, när man är sjuk så får man det. Ska bara mysa med henne hela dagen !!


Ne nu ska jag titta till min Snutta sen måste jag hämta min Prins på dagis !
Om jag inte skriver mer på några dagar så vill jag önska alla en trevlig helg !!

Pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0