Fre-Mån

Hejsan.
Nu ska jag berätta om mitt upptagna liv :)

Torsdag : Hadde gått jätte bra för Melker på dagis idag.. Så skönt ! Jag fick en extra promenad när jag skulle hämta han, bytte byxer när jag kom hem efter jag hade lämnat han så när jag gick iväg för att hämta han så kom jag på efter halva vägen att jag hade glömt cykelnyckeln så då fick jag springa hem o sedan till dagis men jag han :)
Sedan blev det städning och jag färgade håret, svart under o mörk rött över blev skit bra !
När karln kom hem så åt vi sen åkte de iväg med sittdelen till barnvagnen för lagning, sen åkte pojkarna för att lämna in x-boxen.
Syster kom runt fem o då var det bara att börja med smörgåstårtans underrede, Oj oj blev mycket att göra var skönt att syster hjälpte mig för Mira ville inte att smörgåstårtan skulle bli klar. Systers pojk var med också, så då hade Melker någon att leka med. Blev väll klara runt åtta, helt slut så då blev det sängen. Fick hem x-boxen också så nu kan vi spela igen :)

Fredag: I väg med Melker till dagis sen affären för att handla smörgåsar för de som inte äter smörgåstårta, hem för att göra alla glassar tre med daim o en med kexchoklad. Var tvungen att göra en med kexchoklad för det kommer två nötallergiker till dopet. Hämta Melker hade gått bra idag också !!! Melker o jag skulle göra negerbollar ( Ni som läser denna blogg får tåla att jag skriver negerbollar för det fick jag lära mig när jag var liten o det står i min kokbok också, chokladbollar är de med kokos o de smakar inte lika ! ) men tjifick jag strösockret var slut så då var det bara att ta med mig båda barnen till affären o handla igen....göra 100 negerbollar. Mattias kommer hem , bror min kommer för de ska iväg o klippa sig hos han som klippte Melker. Medans de var iväg så var de bara börja med de snygga på smörgåstårtan, fyra stora blev det. Mira vill förstås inte att man ska göra så mycket annat än att leka med henne. Mattia o Robbin kommer tillbaka, Mattias blev snyggare men Robbin var lika långhårig, han vågade inte mycket snack men liten verkstad där :) men han ringde en tjej kompis som skulle klippa han på kvällen. Ja när jag var klar med överredet på smörgåstårterna så var de bara att lassa in de i bilen med glass o kakor.
Iväg till vedevågs församlingshem för att lämna allt lämna Melker till farmor sedan till lindesbergs församlingshem för möte med Prästen. Gick bra där mattias fick en bön han skulle läsa på dopet. Tillbaka till vedevågs församlingshem för att ställa rätt borden sen till Farmor för att hämta Melker sedan hem klockan är nu runt 21,00 började med allt o8,40 så denna dag har varit super stressig, ingen bra dag helt enkelt !!

Lördag o Dop dagen : upp tidigt för att göra iordning sig själv sen barnen, plocka ihopp allt som ska med får ju inte glömma något för det är ju en bit o åka ifall man glömmer något. När alla var snygga o rena i familjen så åkte vi till församlingshemmet för att duka sen började folket komma. Nervösa var vi alla kan jag tänka mig ! Men allt blev super bra, Christines sång hon sjöng var super fin hon är så duktig på att sjunga, Faddrarnas dikt blev toppen också de hade gjort om den liten o det blev perfekt, tack Anders o Karin för det ! Mira var glad under hela dopdagen hon skrattade o log hela tiden prästen fick till och med hålla henne utan skrik. O de de flesta tyckte va roligt var när Anders o Karin hade läst klart dikten så nös hon så nappen flög, ett tack från hennes sida för hon kan ju inte tala ännu :). Efter dopet så blev det smörgåstårta kakor o glass, han inte prata med så många för man var ju tvungen att ta fram saker sedan passa skruttan. Men allt var toppen o hon fick jätte fina presenter också som guldhalsband med hjärta från gudföräldrarna , skyddsängel med månadssten från crille, fyrklövern i guld från Morfar med fam, snövit tavler från Mormor o kenneth, födelse flagga från farmor o bearnth och mycket mycket mera !
Okej Jenny o Peter jag ska berätta vad ni köpte också :) Från Jenny med fam en prickig kaffe servis o en rull katt o från Peter med Fam en stor bebistavla o bestik ! Så tack alla för de fina presenterna har inte nämt alla men jag vet vad alla har köpt o Mira tackar jätte mycket !!!
Men det tokiaste är att vi knappt tog några bilder, har från dopet för Daniel tog åt oss med vid fikat så blev det inga kort. Tråkigt tråkigt men man kan inte göra så mycket åt det ska höra med de som tog kort så kan de skicka över kopier. Trodde ju inte att smörgåstårtan skulle räcka men vi fick en hel över o massor av kakor o glass. Farmor fick glassen o Mormor fick kakorna, Smörgås tårtan åt Mattias upp :) Men den blev riktigt god, smakade på den när vi kom hem på kvällen, han ju inte äta efter dopet.
Blev rätt så många på dopet 42 stycken blev vi tillsammans, Sofie o min Farmor blev sjuka så de kunde inte komma tråkigt nog.
Vi bestämde att vi bara skulle bjuda familjen syskon o föräldrar bara, men Anders o Karin blev ju gudföräldrar o mattias har ett kompiskrets som umgås tillsammans så då bjöd vi de tre också o Sofie från min sida. Skulle bli så många om man skulle bjuda de vänner man inte pratar med dagligen .
Var super glad när dagen var över Melker skötte sig toppen under hela dagen, han fick hälla vatten i dopfunden sedan torka torrt på Miras huvud. Helt enkelt han skötte sig helt perfekt !!
O dagen var toppen Mattias o jag var helt slut när dagen var över !!
Här kommer några bilder på dagen, har inte frågar gudföräldrarna ännu om jag får lägga ut dom så de får ni inte se.
O jag är inte Gravid ser bara ut som det för min klänning har gått upp under brösten o ingen säger något så jag får helt enkelt se fet ut :(

 Christine sjönger Älskade barn ! Se så fin hon är när hon är Gravid !!
Mormor har gjort dop klänningen !
Bjuder på mer bilder någon annan dag !

Söndag : Melker sjuk Mattias halvt sjuk jag o Mira friska :)
lat dag har inte gjort något !! Spelade lite x-box hela familjen mycket mera blev det inte !

Måndag : Skriver nu detta, Melker hemma från dagis han är förkyld o Jag är skita trött ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0